tolid-parche-berezenti.jpg

در میان انواع مختلف پارچه برزنتی، نوع پلی اتیلن بیشترین خرید را به خود اختصاص داده است. برزنت پلی اتیلن (پلی) از پلاستیک سنگین ساخته شده و کاربردهای زیادی دارد. برای کمپینگ، ساخت و ساز و بازسازی منازل (به عنوان مثال پوشش موقت سقف، یا به عنوان یک پوشش یا پناهگاه موقت مورد استفاده قرار می گیرد. بزرگترین ویژگی آن سبک بودن و تقریباً ضد آب بودن آن است که آن را برای بسیاری از کاربردهای فضای باز مناسب می کند. 


مرکز تولید پارچه برزنتی سبک و سنگین

پارچه برزنتی از موادی مانند، پلی اتیلن، بوم، وینیل، پی وی سی ساخته می شود و هر یک از آنها ویژگی های مخصوصی بهره می برند، برخی از آنها به عنوان برزنت سبک و برخی دیگر با عنوان برزنت سنگین شناخته می شوند. معمولا از پارچه های برزنتی سنگین به عنوان روکش کامیون های حمل کالا استفاده می شود. در این بخش از مطلب به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

پارچه برزنتی بوم - ساخته شده از پارچه ساده با دوخت مناسب است، برزنت بوم گران تر از برزنت پلی اتیلن است اما ماندگاری بیشتری دارد و توانایی بیشتری در استفاده از ساییدگی ها دارد و برای کاربردهای سخت تر مناسب است، مانند، پروژه های ساختمانی، به عنوان پوشش سقف یا انبار.
پارچه برزنتی وینیل - از مواد اتیلن ساخته شده است، برزنت وینیل قوی تر از برزنت پلی اتیلن نیستند، اما گران ترند. آنها معمولاً برای پوشاندن بار کامیون ها، خودروهای و تریلر، تجهیزات برقی، مبلمان و موارد دیگر استفاده می شوند. برزنت وینیل همچنین یک پوشش سقف بلند مدت ایجاد می کند.
پارچه برزنتی پی وی سی - این نوع برزنت از دوام و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و برای اهداف صنعتی مانند جوشکاری پرده ها و کفپوش ها گزینه ای ایده آلی است.

ویژگی های مهم پارچه برزنتی سبک و سنگین

ویژگی مهم دیگری که در هنگام انتخاب پارچه برزنتی باید به آن توجه کرد، سهولت استفاده است. به دنبال محصولی باشید که دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی باشد و وزن آن سبک باشد تا بتوانید به راحتی آن را در محلی که لازم است نصب کنید. علاوه بر این باید هنگام خرید به رنگ محصول نیز توجه کنید.
وقتی صحبت از پارچه برزنتی می شود، رنگ فقط به ظاهر و طرح محصول مربوط نمی شود. معمولا رنگ برزنت به کیفیت، نوع و قدرت برزنت نیز اشاره می کند. پارچه های برزنتی در طیف گسترده ای از رنگ ها ارائه می شوند.
از متداول ترین آنها، می توان به پارچه برزنتی نقره ای اشاره کرد که واقعاً در جلوگیری از تابش نور خورشید موثر است، و برزنت سفید که مقداری سایه ایجاد می کند اما در عین حال اجازه عبور نور طبیعی را نیز فراهم می کند البته نوع شفاف آن.

از برزنت های آبی، سبز و قهوه ای به طور معمول در ساخت و سازهای عمومی یا نگهداری از محصولات خودرویی استفاده می شود، در حالی که از برزنته های تیره های قرمز، زرد و نارنجی در کاربردهایی که به دید بالا نیاز است استفاده می شود.