tolid_parche_berezent.jpg

تغییر ساختار فیزیکی پارچه با توجه به پیشرفت و تمدن در گستره زمانی طولانی منجر به تولید انواع پارچه در جنس و بافت گوناگون شده است که از جمله آن می توان به پارچه برزنت اشاره نمود. با نگاهی کوتاه به تاریخ انسان های اولیه می توان قدمت پدید آمدن پارچه و اهمیت آن در زندگی را که در تمامی زوایای زندگی انسان ها از جمله پوشش بدنی، پوشش به عنوان مکان زندگی، صنایع مختلف و ... نفوذ کرده است با توجه به استفاده از آن به نسبت گذر زمان کاملا" احساس نمود.
در تعریف پارچه برزنت می توان گفت که پارچه ای سخت، محکم و ضخیم که از چند لایه نخ که همان تار و پود و نسبت پنبه به پلی استر می باشد، تشکیل شده است.
میزان نسبت پنبه به پلی استر کاربردی، تعداد لایه های تشکیل دهنده پارچه برزنتی را مشخص می کند و بدین ترتیب معمولا" انواع پارچه برزنت با لایه های زیر در بازار به تولید می رسند:
-پارچه برزنت 1لا 5لا با وزن تقریبی 300 گرم
-پارچه برزنت 2لا 3لا با وزن تقریبی 450 گرم
-پارچه برزنت 3لا 3لا با وزن تقریبی 550 گرم
-پارچه برزنت 3لا 6لا با وزن تقریبی 730 گرم
نسبت استفاده پنبه به پلی استر در پارچه برزنتی های با لایه های مختلف به نسبت 80 پنبه و 20 درصد پلی استر می باشد و در عرض های 100، 150 و 200 سانتیمتر به تولید می رسد که البته متناسب با سفارش مشتری قابل تغییر می باشد.
برزنت 3لا 3لا تقریبا" 80 درصد ضد آب می باشد و پارچه برزنت 3لا 6لا که پرفروش ترین نوع پارچه برزنت است و به بهترین نوع پارچه برزنت مشهور و کاملا" 100 درصد برزنت ضد آب می باشد، در صنایعی همچون چادر کامیون ، چادرهای نظامی و دیگر مواردی که نیاز به استفاده از پارچه برزنت 100 درصد ضد آب باشد کاربرد دارد.

با توجه به ساختار پارچه برزنتی در صنایع مختلف همچون برزنت کولر، ماشین سازی، سایبان، چتر، روکش استخر، برزنت کانتینری سازه های پار چه ای، سقف، کاور لیفتراک، کاور وسایل و تجهیزات، چادر مسافرتی، چادر کانتینر، چادر ماشین ، برزنت نسوز، جهت روکش و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
ویژگی های عمده پارچه برزنتی:
-دارای عمر بسیار بالا
-استحکام بالا
-مقاومت بالا در برابر تغییرات محیطی
-ضخامت بالا
-ضد آب
-ضد آفتاب و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
-تنوع رنگی زیاد
-مقاوم در برابر فشار
- شکل پذیری و انعطاف بالا
-ضد اشتعال و نسوز
- وزن پایین
مجموعه دنیای چادر از تولیدکنندگان انواع پارچه های برزنتی و پارچه های صنعتی آماده پذیرش سفارشات مشتریان گرامی می باشد.