saqf-chadori.jpg
سقف چادری از سازه های مدرن امروزی به شمار می رود، روش اجرا آن به این شکل است که مصالح مورد نیاز آن ابتدا به صورت پیش ساخته در کارخانه و یا کارگاه مخصوص به این کار توسط نیروی متخصص آماده می شود و بعد از حمل آن به محل مورد نظر، مونتاژ آن روی سازه آغاز می شود.
سقف چادری به گونه ای طراحی شده که بتواند حداکثر مقاومت را در برابر وزش باد شدید و همچنین سایر نیروهای جانبی به خوبی تحمل کند. آنها با استفاده از یک قاب آلومینیومی سفت و سخت و یک روکش پوشیده از پارچه وینیل ساخته شده اند که در برابر شعله مقاوم هستند.
معمولا چنین سقف هایی به طور سفارشی و به صورت دائم یا موقت برای ساختمان ها طراحی و ساخته می شود. از مهمترین کاربرد این گونه از سازه ها می توان به مصارف تجاری، اماکن ساختمانی، کشاورزی، رویدادهای هنری، و همچنین ایجاد سرپناه قابل حمل برای اورژانس های پزشکی و نظامی اشاره کرد. آنها به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند خود را به راحتی با شرایط مختلف آب و هوایی مرتب سازند.
ساختمان های پارچه ای و سازه های پارچه ای به دلیل نوآورانه و اقتصادی بودن و همچنین سرعت زیاد در نصب، جایگزین خوبی برای آجر و سایر سازه های سنتی هستند. آنها قابل حمل و نصب آسان هستند و می توان از آنها در مکانها، رویدادها و برنامه های مختلف استفاده کرد.
از مهمترین مزایای سقف چادری می توان به موارد زیر اشاره نمود:
مقرون به صرفه: آنها نیازی به خدمه ساختمانی یا برنامه ریزی معماری ندارند و هیچ هزینه اضافه ای بعد از ساختن آن به کارفرما متحمل نمی شود.
قابل حمل: آنها سبک هستند، از مواد کمتری برای ساختن آنها استفاده می شود، که باعث می شود آنها به راحتی قابل حمل و انتقال به مکانهای مختلف باشند.
مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی بد: چنین سازه های برای مقابله با بادهای شدید طراحی و مهندسی شده اند و در طول سال از عناصر درونی خود به خوبی محافظت می کنند.
قابل انعطاف: آنها این قابلیت را دارند تا به صورت دائم و موقت نصب شوند و در صورت نیاز به مکان های مختلف منتقل شوند. برای ایجاد فضاهای منحصر به فرد می توان می توان سقف چادری را به روش های مختلفی تنظیم کرد.
نصب سریع: آنها را می توان به سرعت و به راحتی در مکان مورد نظر مونتاژ کرد، آنها نسبت به سازه های سنتی کارآمدتر هستند.

مصالح مورد نیاز برای طراحی سقف چادری؟
مصالح مورد نیاز برای طراحی سقف چادری عبارت است از:
پارچه پلی استر با روکش پی وی سی: از قیمت کمتر برخوردار بوده و مقاومت زیادی در برابر تا زدن و باز کردن دارد همچنین در برابر شرایط جوی باد و باران و نور آفتاب بسیار پایدار است. و اینکه خاصیت انعطاف پذیر آن بسیار بالا است.
قاب فولادی نگهدارنده: معمولا مهاربندی و نیز انتقال بارهای وارده از سوی باد و وزن سازه به زمین را بر عهده دارند، این جزء از سازه در برابر بارهای جانبی مثل باد پایدار است.
شبکه کابلی: قابلیت کششی سازه را بر عهده دارد، می تواند دهانه‌های با حداکثر طول ۴۵ متر را پوشش دهد. کابل های موجود در این سازه می توانند نقش تیرهای سنگین در سازه های سنتی را ایفا کنند.

کاربرد مهم سقف چادری ؟
سقف چادری از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است، این نوع سازه چند سالی است که در ایران رواج یافته و طرفداران آن بیشتر از پیش شده است. همانطور که میدانید آنها طی سال های متمادی تکامل یافته اند و در قرن حاضر به یک سمبل ارزشمند تبدیل شده اند. استفاده از چنین سازه ای معماران و طراحان را قادر می سازد تا ساختار های پیچیده ای را طراحی کنند.
از مهمترین مکان هایی که سقف چادری در آن اجرا می شود عبارت است از:
 سقف چادری بالکن
 سقف چادری ویلا
 سقف چادری ساختمان
 سقف چادری رستوران
 سقف چادری کافی شاپ
 سقف چادری پارکینگ

روش های استعلام قیمت سقف چادری؟
قیمت خرید مصالح و اجرای سقف چادری همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب کارفرمایان بوده است، در دهه های اخیر عوامل مختلفی بر قیمت خرید و نیز اجرای چنین سازه هایی در بازار تاثیر گذاشته است. خریداران و کارفرمایان همیشه به دنبال راهی برای استعلام قیمت اجرای سازه های چادری هستند، اما به نظر شما بهترین و مناسب ترین روش برای استعلام کدام روش است! بله استعلام به روش اینترنتی بهترین و مناسب ترین روش برای این کار است.

شما میتوانید از طریق فروشگاه های اینترنتی، قیمت اجرا و نیز خرید مصالح سقف چادری را در روز استعلام بگیرید و بعد برای خرید اقدام کنید. علاوه بر آن برای آگاهی از قیمت های به روز، می توانید به دفاتر فنی و مهندسی مراجعه کنید.