sayeban-amodi.jpg
سایبان ها با توجه به ویژگی و کاربرد آنها در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. یکی از دسته بندی های سایبان ها ، سایبان عمودی می باشد. با توجه به اهمیت سایبان ها استفاده از آنها در ساختمان سازی و زیباسازی شهر بسیار مهم و ضروری خواهد بود. استفاده از سایبان ها با توجه به کاربرد و ویژگی های آنها ، امروزه در بین عموم مردم رواج یافته است. سایبان عمودی خود به دو دسته ی سایبان های ثابت و متحرک تقسیم بندی شده است که هر کدام در مکان های خاص و با اهداف خاصی نصب خواهند شد.

طراحی سایبان عمودی :
این سایبان ها از جمله محصولاتی هستند که در بازار با نام سایبان 180 درجه مورد استقبال بسیاری از انبوه سازان و پیمانکاران قرار گرفته اند. همچنین افرادی که در زمینه ی طراحی نما و دکوراسیون ، خلاقیت شگفت انگیزی دارند، اقدام به استفاده از این سایبان ها خواهند نمود. موارد استفاده از این سایبان ها با توجه به کاربرد و متریال ساخت آنها بسیار متفاوت و قابل توجه می باشد. متریال ساخت این محصولات اغلب از جنس آلومینیوم می باشد. از این رو دارای کیفیت فوق العاده ای خواهند بود. طراحی و ساخت این سایبان ها اغلب برای موارد زیر بسیار کاربردی و پرطرفدار خواهد بود :
 سایبان عمودی تراس :
یکی از موارد استفاده از این سایبان ها ، طراحی و اجرای آنها برای تراس می باشد. یکی از محیطهای پر استفاده و قابل توجه در منزل و مخصوصا در آپارتمانها ، تراس مجموعه می باشد. تراس ها می توانند فضایی خیره کننده و جذاب را برای افراد به همراه داشته باشند. ایجاد حس آرامش در محیط تراس و بدون دغدغه از آفتاب سوختگی های تابستانه و یا خیس شدن های بهاره و زمستانه ، توسط این سایبان ها امکان پذیر می باشد. اجرای سایبان عمودی تراس این امکان را برای افراد رقم می زند که بتوانند به راحتی و با استفاده از یک ریموت اقدام به باز و بسته نمودن این سایبان ها نمایند.

 سایبان عمودی بالکن :
بالکن های بزرگ و دلنشین ، فضایی آرامش بخش و بی نظیر برای گذراندن یک عصر بی نظیر خواهند بود. استفاده از این فضا در کنار برخورداری از تکنولوژی های روز دنیا ، جذابیت و آرامش را برای شما به همراه خواهد داشت. با استفاده از یک دکور خیره کننده در بالکن ،مانند استفاده از انواع مبلمان ها و همچنین گیاهان سرسبز و جذاب ، و همچنین بهره گرفتن از یک سایبان 180 درجه برای ایجاد امنیتی در برابر اشعه های نامناسب آفتاب و یا بارش باران و برف بسیار لاکچری و مناسب خواهد بود.

سایبان عمودی پنجره :
از موارد استفاده ی دیگر این سایبان ها ، طراحی و اجرای آنها برای انواع پنجره ها خواهد بود. در بسیاری از مناطق به دلیل شرایط اقلیمی خاص ، استفاده از این سایبانها شدیدا پیشنهاد می گردد. این سایبان ها می توانند تا میزان بسیار بالایی از ورود اشعه های خورشید به داخل ساختمان و ایجاد گرمای طاقت فرسا جلوگیری نمایند. این سایبان ها با توجه به کاربرد و اجرای فوق العاده ، مورد استقبال بسیاری از انبوه سازان و پیمانکاران قرار گرفته اند. استفاده از عمق مناسب برای این سایبان ها بسیار ضروری و قابل توجه خواهد بود. عمق آنها باید به گونه ای طراحی و اجرا گردد که در تابستان از ورود گرما به درون ساختمان جلوگیری کرده و در زمستان نیز سبب جذب گرما شوند.

عوامل تاثیرگذار در خرید سایبان عمودی :

برخی از عوامل تاثیرات بسزایی در خرید این محصولات خواهند داشت. از جمله ای عوامل خرید سایبان عمودی قیمت مناسب می باشد . بسیاری از افراد با توجه به فاکتور قیمت و نیز در نظر گرفتن مزایا و کاربرد این محصولات ، اقدام به سفارش و خرید آنها خواهند نمود. البته اجرای سایبان عمودی نیز هزینه هایی را در بر خواهد داشت که این هزینه ها بر روی قیمت تمام شده ی محصول از خریدار دریافت می شود. سایبان عمودی ارزان قیمت همواره مورد توجه بسیاری از انبوه سازان و پیمانکاران بوده است. از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت این سایبان ها ، استفاده از سایبان های برقی و یا سایبان های ثابت خواهد بود. استفاده از موتورهای الکتریکی سبب بالا رفتن قیمت در سایبان ها خواهد شد. اما این بالا رفتن قیمت ، مزایای فوق العاده ای را برای استفاده کنندگان در بر خواهد داشت.