forosh-parche-cantiner_20201213-150744_1

پارچه کانتینری با خاصیت ضد آب، از انواع پارچه‏های برزنتی محسوب می‏گردد. امروزه با توجه به پیشرفت‏های عظیم در صنعت نساجی و دوخت پارچه‏ها، پارچه برزنتی یکی از محبوب‏ترین و در عین حال مرغوب‏ترین جنس از انواع پارچه‎های برزنتی است. از مهم‏ترین مکان‏ها جهت استفاده پارچه کانتینری ضد آب می‏توان استفاده آن بر روی بارهای ترانزیتی را نام برد. در واقع هر نوع بار شامل زمینی و دریایی را می‏توان به وسیله این نوع از پارچه یعنی برزنت پوشاند. پارچه کانتینری که دارای ضد آب باشد، در بازار با نام‏های گوناگونی نظیر مشمع کانتینری یا برزنت کانتینری یا چادر کانتینری و همچنین با نام‏هایی چون چادر ترانزیتی و یا روکش کانتینر یا روکش بار و غیره شهره می‏باشد. پارچه کانتینری جنس مرغوبی را دارست که می‎تواند در مقابل عوامل طبیعی مانند باد و آتش و باران اجناس و اشیایی که با آن پوشانده می‎شود را محفوظ نگه دارد. پارچه کانتینری دارای رنگ‏های گوناگون و زیبایی مانند آبی کاربنی، سفید و غیره می‎باشد. وجود پارچه کانتینری موجب می‏گردد تا باکتری و ویروس به داخل بار مواد غذایی نفوذ ننمایند.از پارچه کانتینری جهت حفظ محموله‏های آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‏گردد. همچنین از آن می‏توان به عنوان روکشی جهت محافظت از خودروهای شخصی در مقابل نور خورشید استفاده نمود. 


خرید پارچه کانتینری

در راستای هدف عدم خروج ارزها از کشور و حمایت از تولیدات داخلی، به منظور تولید پارچه کانتینری و خرید پارچه کانتینری ضد آب با برندهای با کیفیت و با استاندارد لازم مطلوب در کشور تولید و عرضه می‎گردد. تولید کنندگان داخلی پارچه کانتینری با بکارگیری نیروهای زبده، متخصص و جوان سعی می‎نمایند تمام مراحل تولید را با توجه به استانداردهای جهانی تولید و عرضه نمایند. به منظور نیل به این هدف اولین گام این است که در واحد نساجی، دوخت نخ خام به وسیله دستگاه‌های بافندگی مدرن و به روز دنیا با پارچه‌هایی با کیفیت بالا و در رنگ‌های گوناگون صورت گیرد. از پارچه کانتینری می‏توان جهت عایق نمودن مکان‏های مد نظر و جلوگیری از اتلاف شدن انرژی استفاده نمود. هنگام جابه جایی ماشین آلات در کارخانه ها هم از پارچه کانتینری استفاده می شود و بدین صورت این ماشین آلات صدمه ای را متحمل نمی گردند. جهت ساخت غرفه‏های سازه‎های نمایشگاهی می‎توان از پارچه کانتینری بهره جست. تولید پارچه کانتینری به منظور استفاده در انبار جهت ایجاد مکانی امن برای نگهداری اشیایی مهم و گران مایه می‏توان استفاده نمود.

قیمت پارچه کانتینری

خرید پارچه کانتینری و استفاده از آن می‏تواند به موارد زیر نیز ختم شود که به شرح ذیل است:
استفاده از پارچه کانتینری به عنوان حفاظ و روکش لایه‏های دیوار که در حال ساخت می‏باشند.
استفاده به منظور ایجاد سقف سبک در کارهای ساختمانی.
طراحی و ساخت اتاق‏های چادری و در عین حال بسیار سبک.
کاور و روکش نمودن انواع و اقسام مخزن‏ها جهت حفظ موادی مانند اسید و یا مواد شیمیایی و غیره.
جهت عایق نمودن رطوبتی قیمت‏های مختلف ساختمان.
جهت کاربرد در ساخت و تولید انواع چادر‏های مسافرتی و غیره.
قیمت پارچه کانتینری با توجه به سیال بودن قیمت دلار و ارز و همچنین مواد اولیه جهت دوخت آن، مخصوصا در این برهه زمانی فاقد ثبات لازم می‏باشد و به نوعی دائما در حال نوسان و به روز رسانی است. هر چند این امر سبب سردرگمی جهت خرید پارچه کانتینری خواهد شد اما با توجه به وضعیت کنونی چاره‎ای جز بررسی لیست قیمت‎های محصول به صورت روزانه و آگاهی از قیمت‏ها با مراجعه به سایت‏های پیرو نخواهد ماند تا در نهایت بتوانیم پارچه کانتینری ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت بالا را خریداری نماییم.

دوخت پارچه کانتینری

پارچه برزنت کانتینری با خاصیت ضد آب عمدتا در عرض 150 سانتی‏متر و طول تقریبی 28 متر با ضخامت 70/0 میلی‏متر عرضه و تولید می‎گردد که وزن تقریبی آن حدود 770 گرم در هر متر مربع می‎باشد. کاربرد پارچه برزنت کانتینری ضد آب برای چادر محافظتی وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و تریلر است، همچنین جهت ایجاد سایبان به منظور عدم نفوذ باران یا آب و تابش خورشید استفاده می‏گردد. جهت دوخت این پارچه از روکش‏هایی نظیر پلاستیک یا پلی‏یورتان استفاده می‎شود. به همین سبب ضخامت و استحکام مطلوبی را دارا می‎باشد. فروش عمده پارچه کانتینری که در بازار صورت می‎گیرد عمدتا مقاومت مطلوبی در برابر فشارهایی معادل 1000 میلی‎متر فشار آب را خواهد داشت. به طوری که هیچ آبی به آن نفوذ نخواهد نمود.