prefabricated-fabric-pool.jpg
به منظور داشتن یک استخر پارچه ‏ای مناسب و خوب به منظور تفریح و آب بازی یا حتی کار و درآمد، می‏توان از استخرهای پیش ساخته پارچه‏ای مرغوب استفاده نمود. این امر موجب رها شدن شما از مصائب و مشکلات ساخت استخر به شیوه سنتی و قدیمی خواهد شد. همچنین استفاده از استخر پارچه‏ای پیش ساخته در حرفه و کسب و کارهای کشاورزی مانند پرورش ماهی و آبزیان امروزه رواج بسیاری نموده است. در نتیجه افراد زیادی را به سمت خرید استخر پارچه‎ای یا دوخت استخر پارچه‏ای سوق داده است. بهتر است بدانید چنانچه قصد احداث استخر خاکی یا حتی بتنی را دارید، ساختن اینگونه استخرها در دنیای کنونی تا حدودی رو به منسوخ شدن است. ساخت استخر به روش‏های قدیمی شما را متحمل هزینه‏های گزافی خواهد نمود. همچنین جهت نگهداری و حفظ استخر آبی بتنی بایستی دردسرهای عظیمی را هم به جان بخرید. از طرفی باید فضای زیادی را هم به این امر اختصاص دهید که موجب می‎شود فضای آزاد و باز شما کاهش پیدا کند. همچنین خطراتی مانند ترکیدن ناگهانی لوله‏های زیر کار استخر بتنی، درد سر تخلیه آب و فاضلاب اینگونه استخرها و همچنین تصفیه نمودن آب استخر بتنی و یا استخر خاکی و یا حتی تعویض آب استخر خاکی یا بتنی شما را مستلزم صرف وقت و هزینه‏های گزافی خواهد نمود زیرا که اینگونه کارها نیاز به نیروی متخصص و ماهر دارد. امروزه با وجود استخر پارچه‎ای پیش ساخته دیگر نیازی به اینهمه زحمت و صرف هزینه نیست.

طراحی استخر پارچه‏ای:
استحکام پارچه استخر پارچه‎ای و همچنین عدم نفوذپذیری آن از نکات و معیارهای مهم جهت فروش استخر پارچه‏ ای محسوب می‏گردد. از مهم ترین ویژگی استخر مناسب کودکان علاوه بر قابلیت حمل آسان، کیفیت بالا، نصب و راه‏اندازی آسان، استفاده نمودن همزمان چند کودک از آن است. جنس قسمت کناری و همچنین لایه اصلی از ترکیب دو پارچه پی وی سی و پارچه برزنت می‏باشد. در نتیجه مقاومت و استحکام بالایی را جهت تحمل نمودن وزن و فشارهای کودکان را بدون هیچ مشکلی خواهد داشت. مناسب‏ترین و در عین حال با کیفیت‏ترین و ارزان‏ترین نوع استخر پارچه‏ای، استخر‌های پیش‏ساخته از جنس پارچه برزنت و نیز استخر‌های پیش‏ساخته پارچه فایبرگلاس معرفی شده است. این استخر‌ها در انواع مدلها و همچنین در اندازه‏های گوناگون تولید می‎شوند.

استخر پارچه ‏ای ارزان قیمت:
ساخت استخر پارچه‎ای از پرکاربردترین انواع محصولات تولیدی می‎باشد. همانگونه که اشاره شد اجرای استخر پارچه‏ای که به منظور تفریحات آبی کاربرد فراوانی دارد و سایر کاربردهای استخر پارچه‏ای می‏توان به استفاده‏های صنعتی و همچنین تجاری آن اشاره نمود. به طور مثال در پرورش ماهی یا ذخیره و نگهداری آب و سایر استفاده‏های آن در کشاورزی و غیره قابل ذکر است.
اینگونه استخر از نظر نوع ساخت و تولید شامل گروه‎های زیر است:
1. استخر‌ پارچه‏ای فریمی مستطیلی شکل از جنس فایبرگلاس: اینگونه استخرها جهت استفاده در ویلا و حیاط‏های شخصی مناسب می‎باشند. جنس بدنه استخر فریمی مستطیلی شکل از پارچه پی وی سی با مقاومت بالا است. نصب نمودن آن راحت بوده و همچنین از قابلیت حمل و نقل آسانی نیز برخوردار است. این استخر وزن سبکی دارد و در نتیجه جهت تفریح و بازی‏های آبی برای تمام سنین اعم از کودکان و بزرگسالان مناسب توصیف شده است. اینگونه استخر پارچه‏ای بیشتر جهت نشستن در آب و یا به منظور آفتاب گیری در آب مناسب می‎باشد. این محصول را می‏توان در سایزها و اندازه‎های گوناگون تهیه نمود که البته از لحاظ قیمت فرق چندانی با هم ندارند چرا که همگی با یک جنس بدنه مشابه تولید می‎گردند. حتی از این استخرها علیرغم اندازه و ابعاد کوچکشان به منظور راه‏اندازی و تولید و پرورش ماهی نیز استفاده می‎کنند.
2. استخر پارچه‎ای مستطیلی شکل از جنس پارچه برزنت مرغوب
3. استخر فریمی با شکل گرد که شامل د دسته از جنس فایبرگلاس و دسته دیگر طرح چوب قابل عرضه می‎باشند.
4. استخر پارچه‏ ای پیش‏ساخته مناسب برای کودکان و خردسالان
5. استخر پارچه‏ای ایزی ست معمولی

6. استخر ایزی ست فریم‏دار