chatr_sayeban_maaze.jpg
اکثر صاحبان مغازه ها برای رفاه حال مشتریان خود و در امان نگه داشتن مشتریان از نور خورشید، زمانی که در حال خرید از فروشگاه آن ها هستند از سایبان استفاده می کنند. همچنین استفاده از سایبان موجب جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل مغازه می شود، در نتیجه از بالا رفتن دمای مغازه ممانعت به عمل آورده و مانع از خراب و فاسد شدن مواد غذایی موجود در فروشگاه و مغازه می شود؛خود همین نکته باعث صرفه جویی در هزینه های پرداختی بابت وسایل خنک کننده مغازه می شود.
شاید تا به حال به این نکته پی برده باشید که مغازه هایی که سایبان دارند نسبت به مغازه های فاقد سایبان، از ظاهری جذاب تر و شکیل تر برخوردار هستند.پس ایجاد ظاهری شیک و عامه پسند برای مغازه را هم می توان به عنوان یکی دیگر از مزایای استفاده از سایبان مغازه در نظر گرفت.
با استفاده از سایبان مغازه می توان از فضای جلو مغازه حداکثر استفاده را کرد،چرا که ناخودآگاه فضای زیر سیطره سایبان از نظر عابران جزوی از مغازه محسوب می شود.این مزیت سایبان ها برای کافی شاپ ها،رستوران ها و مغازه های میوه و تره بار از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سایبان های مغازه به دو صورت دستی و اتوماتیک در بازار موجود بوده که هر کدام مزیت های خاص خود را دارد.سایبان کالسکه ای و سایبان بازو فنری از مهم ترین انواع سایبان بوده که به عنوان سایبان مغازه به کار برده می شوند.

سایبان کالسکه ای:
سایبان کالسکه ای نوعی سایبان با شکل ربع دایره بوده که برای جلوگیری از ورود نور خورشید در فضاهای مختلف مانند کافی شاپ ها، رستوران و هتل ها و حتی پنجره های ویلا ها مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش دهی بالای این سایبان باعث شده تا حداکثر سایه ممکن را ایجاد کند.
این سایبان به علت ظاهر کلاسیک و منظره نوستالژیکی که ایجاد می کند مورد استقبال طرفداران بسیاری قرار دارد.ارزان بودن سایبان کروک یا کالسکه ای و استحکام و مقاومت بالای این سایبان در برابر باد و باران بر مزیت های سایبان کالسکه ای افزوده است.


سایبان بازو فنری:
فنرهای تعبیه شده در بازوان سایبان بازو فنری،علت نام گذاری این سایبان را مشخص میکند. بیشترین مصرف این نوع سایبان، استفاده از آن به عنوان سایبان مغازه است، ولی این به این معنا نیست که این سایبان کاربری دیگری ندارد، بلکه استفاده از این نوع سایبان در فضاهایی مانند استخر، پارکینگ و... هم رایج است.

چتر سایبان:
چتر سایبان یکی از پرکاربردترین انواع سایبان محسوب می شود.آفتاب داغ و سوزان در سایر مناطق کشور باعث شده که اکثر فضاهای باز مانند حیاط و پشت بام و... بلا استفاده باقی بماند،در صورتی که از این فضا ها می توان به بهترین نحو در راستای تفریح، جمع شدن افراد خانواده کنار هم و... استفاده کرد؛با استفاده از چتر سایبان می توان در فضاهای باز سایه ایجاد کرد و از هوای آزاد لذت برد. چتر سایبان از یک تکه پارچه برزنت به شکل مربع و یا هشت ضلعی و یک پایه ضد زنگ تشکیل شده است.
لازم به ذکر است قابل حمل بودن این سایبان ها دلیلی بر مقاومت پایین آنها نیست، و اتفاقا چتر سایبان ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. قابلیت تنظیم ارتفاع چتر سایبان و تغییر درجه چتر برای ایجاد سایه دلخواه از جمله ویژگی های چتر سایبان ها محسوب می شود.

قیمت چتر سایبان:
قیمت چتر سایبان بسته به عوامل مختلف تغییر میکند. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این سایبان ها می توان به جنس پایه آن ها اشاره کرد،هرچه پایه چتر سایبان مستحکم تر باشد،قیمت بالاتری دارد.
جنس پارچه ای که در ساخت چتر سایبان به کار رفته است،عامل دیگری است که قیمت این سایبان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر از پارچه های ضد آب در تولید این نوع سایبان استفاده شده باشد، باید هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت کنید. تولید چتر سایبان ارزان قیمت و با کیفیت بالا از تخصص برخی از شرکت های تولید کننده است.

راهنمای خرید چتر سایبان مغازه:
برای سفارش چتر سایبان باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:
• پارچه به کار رفته در ساخت چتر سایبان مورد نظرتان را برحسب نوع آب و هوای محل زندگی خود انتخاب کنید.
• با توجه به فضایی که قصد دارید سایبان را در آن قرار دهید،محل قرارگیری پایه چتر سایبان را انتخاب کنید.
• اگر در مناطق شرجی و رطوبت بالا زندگی می کنید،حتما پایه های ضد زنگ را برای سایبان چتری مورد نظرتان انتخاب کنید.

• اگر فضایی که قصد ایجاد سایه در آن دارید،وسیع است می توانید از قرار دادن چند سایبان چتری کنار هم استفاده کنید.