mahsolat_berezenti.jpg

​حتما تا کنون متوجه شده اید که در تولید محصولات برزنتی از متراژ بالای پارچه برزنت استفاده می شود، پس مهم ترین عامل در تعیین قیمت تمام شده محصولات برزنتی، قیمت برزنتی است که در تولید آن محصول به کار رفته است. پارچه برزنت به دو صورت پنبه پلی استر و پنبه در بازار عرضه می شود. پارچه های برزنتی از لحاظ وزن و عرض متنوع هستند. وزن پارچه های برزنت در هر متر مربع از 220 گرم تا 740 گرم متغیر است. پارچه های برزنتی به صورت کیلویی، توپی و رولی به فروش می رسند، بسته به اینکه شما قصد خرید کدام نوع عرضه برزنت را دارید باید قیمت های متفاوتی را پرداخت کنید. خرید برزنت به صورت کیلویی از دو نوع دیگر ارزان تر بوده و صرفه اقتصادی بالاتری دارد.
جنس پارچه و اینکه پارچه برزنت مورد نظر،خاصیت ضد آب دارد یا نه، جزو عوامل موثر بر قیمت برزنت هستند. همچنین نوع الیاف به کار رفته در تولید برزنت هم از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت برزنت محسوب می شود. بعضی از انواع برزنت دارای لایه مقاوم در برابر اشعه فرابنفش (لایه پی وی سی) هستند که قیمت این نوع برزنت از انواع فاقد این لایه بالاتر است. پس با استفاده از برزنت ارزان قیمت می توان محصولات ارزان قیمت تولید کرد. شرکت های تولید کننده مختلفی وجود دارند که محصولات برزنتی تولید و عرضه می کنند، برند محصول برزنتی مورد نظر نیز بر روی قیمت خرید و فروش این محصولات تاثیر گذار است.

طراحی محصولات برزنتی:
پارچه برزنت از خصوصیات منحصر به فرد زیادی نظیر استحکام بالا، خاصیت ضد آب، قابلیت عرضه در ضخامت های مختلف، مقاومت در برابر اشعه مضر خورشید و... را دارا است. طراحان صنعتی با خلاقیت و ایده پردازی خود و استفاده از ویژگی های خاص پارچه های برزنت، از این پارچه برای طراحی و تولید محصولات برزنتی با کاربری های متفاوت و سایزهای مختلف، از پوشش کانتینر گرفته تا ساک های تبلیغاتی دستی و حتی کاور عینک،استفاده می کنند. سبدهای خرید برزنتی، کمد لباس و جاکفشی برزنتی، کیف های لپ تاپ، چادر های مسافرتی و چمدان برزنتی از جمله محصولاتی هستند که در طراحی آن ها از پارچه برزنت استفاده شده است.



محصولات برزنتی:
همانطور که پیشتر گفته شد از پارچه های برزنتی با ویژگی های خاص و کاربردی که دارند برای تولید محصولات برزنتی متنوعی استفاده می شود. از این محصولات معمولا برای مصارف حفاظتی استفاده می شود به طور مثال پوشش های کانتینری، برای محافظت از محموله کامیون در برابر شرایط جوی نامساعد و عوامل مخرب محیطی، چون نور خورشید و... به کار برده می شود؛ ولی این نوع کاربری از برزنت به معنای عدم تولید محصولات برزنتی با سایر کاربری ها نیست. در ادامه به معرفی برخی از محصولات برزنتی می پردازیم:
روکش استخر: اکثرا استخرها زمانی که بلا استفاده هستند مستعد کثیف شدن هستند، همچنین به علت زیاد بودن سطح تماس استخر ها، نور خورشید و هوا باعث تبخیر مقدار زیادی از آب استخر می شود. برای جلوگیری از آلوده شدن آب استخر و ممانعت از بخار شدن آب، باید از روکش استخر که در بازار تحت عنوان کاور استخر وجود دارد استفاده شود؛ همچنین استفاده از این روکش ها امنیت استخر را بالا برده و باعث می شود از اتفاق های ناگوار جلوگیری به عمل آید.

چادر کانتینری:طبق قوانین حمل کالا و باربری،رانندگان موظف هستند از روکش بار یا همان چادر کانتینری استفاده کنند.چادر های کانتینری،نوعی از برزنت ضد آب با قابلیت استحکام بالا است که برای محافظت از بار،به عنوان کاور و محافظ در وسایل نقلیه باربری استفاده می شود.در صورت سفارش مشتری،این چادر ها قابلیت مقاومت در برابر آتش و اشعه ماورابنفش را هم دارند.

روکش سیلو غلات: امروزه به دلیل افزایش جمعیت،نیاز به ذخیره مواد غذایی از جمله غلات بیشتر از گذشته احساس می شود. ولی از آنجا که نگهداری از غلات در برابر مخرب های محیطی کار چندان راحتی نیست، تولیدکنندگان محصولات برزنتی را بر آن داشته تا محصولی مقاوم و با صرفه اقتصادی، برای محافظت از غلات تولید کنند. روکش های سیلو با ویژگی هایی چون مقاومت در برابر خوردگی حشرات، ضد کپک زدگی، ضد رطوبت، مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشید و عایق بودن در برابر گرما و سرما بهترین گزینه برای محافظت از غلات انبار شده محسوب می شود. این پوشش ها عمدتا با رنگ های روشن تولید می شود تا نور خورشید را منعکس کرده و گرمای کمتری به غلات نفوذ کند.
میز و صندلی برزنتی: برای اشخاصی که به علت کمر درد،نشستن بر روی زمین ممکن نیست، رفتن به تفریح و کمپینگ تبدیل به یک رویا شده است. خوشبختانه تولید کنندگان محصولات برزنتی، اقدام به تولید صندلی های برزنتی قابل حمل کرده اند که با توجه به وزن بسیار کم، سهولت در جا به جایی، اشغال فضای بسیار کم حین بسته بودن و آماده سازی آسان و راحت این صندلی های برزنتی برای نشستن، این محصولات را جزو کاربردی ترین محصولات برزنتی قرار گرفته است.

سایبان مغازه و سایبان فروشگاه: اکثر مغازه داران و صاحبان فروشگاه ها برای ایجاد سایه برای مشتریان و جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل مغازه و فاسد کردن مواد غذایی درون مغازه، از سایبان های برزنتی استفاده می کنند. استفاده تبلیغی از این نوع سایبان، بر مزایای این محصولات برزنتی افزوده است.