Can-container-fabric-be-used-in-the-production-of-umbrellas

زمانی که چتر ها یک اختراع ساده بودند که برای مدت کوتاهی از ما در برابر باران محافظت می کردند، گذشته است. فناوری سایبان های چتری با سرعتی سرسام‌ آور در حال پیشرفت است، سریع ‌تر از آن‌ چه بیشتر مصرف‌ کنندگان بتوانند به آن برسند. بازار اکنون مملو از پارچه کانتینری های جدید است که از فناوری محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر باد و موارد دیگر استفاده می کنند. این به معنای تسهیلات اضافی برای یک خریدار آگاه است. در ادامه بخوانید تا بررسی کنیم که امروزه پارچه مورد استفاده در چتر ها چیست.

از چه نوع پارچه ای برای ساخت چتر استفاده می شود؟

پارچه های استاندارد چتر امروزه شامل نایلون، پلی استر و پونجی هستند. این پارچه ها قابلیت ضد آب و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش عالی دارند. 

نایلون 

نایلون محبوب ترین پارچه در بین سایر پارچه های چتری است. نایلون در برابر آب نفوذپذیر نیست و در صورت بافته شدن محکم می تواند اشعه ماوراء بنفش را مسدود کند. مواد اولیه به کار رفته در آن سبک و انعطاف پذیر است. امروزه بیشتر چتر ها دارای پارچه های نایلونی هستند. مواد نایلونی قوی و انعطاف پذیر و غیر قابل نفوذ در برابر هوا و آب است و پس از قرار گرفتن در معرض آب به سرعت خشک می شود.

مواد نایلونی سایبان های چتری نرم و شبیه ابریشم هستند. هنگامی که چتر ها روی سطوح دیگر ساییده می شوند، معمولاً اصطکاک و سایش صفر وجود دارد. نقطه ضعف این پارچه این است که در اثر رطوبت هوا جمع می شود، که می تواند در باز و بسته شدن چترها اختلال ایجاد کند. نایلون مقاومت بالایی در برابر قارچ ها، حشرات، کپک ها، پوسیدگی و سایر مواد شیمیایی دارد. این سطح بالای کیفیت باعث دوام بیشتر آن می شود. 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: خصوصیات مهم پارچه کانتینری

پارچه کانتینری پلی استر 

پلی استر به پارچه یا منسوجات ساخته شده از یک پلیمر مصنوعی، که معمولاً به عنوان پلی اتیلن ترفتالات (PET) شناخته می شود، اشاره دارد. مواد پارچه فوق العاده با دوام و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند. پلی استر معمولاً در چترهای بروز استفاده می شود و در برابر کشش و جمع شدن مقاوم است. این مواد هم چنین در برابر سایش و چروک شدن نیز مقاومت دارند.

الیاف مصنوعی در پارچه کانتینری پلی استر با دوام اما سبک وزن هستند. تولید کنندگان سایبان های چتری از جمله دنیای چادر، اغلب اوقات به راحتی رنگ های سفارشی را از پارچه پلی استر ایجاد می کنند زیرا در مقابل انواع رنگ بسیار پاسخ پذیر است. چتر ها می توانند شکل خود را حتی در زمان خیس شدن یا در شرایط آفتاب سوزان حفظ کنند. پلی استر یک پارچه با قابلیت نگهداری آسان است. چتر ها را می توان به راحتی شسته و خشک کرد. 

 ویژگی های برزنت کانتینری پلی استر به کار رفته در سایبان های چتری

 درست مانند نایلون، مشمع کانتینری پلی استر را می توان برای چتر های تجاری در فضای باز استفاده کرد زیرا مواد پس از قرار گرفتن در معرض رطوبت سریع خشک می شوند. با این حال، بر خلاف نایلون، چتر های برزنت پلی استر در اثر افزایش رطوبت هوا منبسط یا جمع نمی شوند، بنابراین باز و بسته شدن چتر برزنتی سریع و آسان است. هنگامی که صحبت از چتر های تجاری در فضای باز می شود، پلی استر تابیده شده معمولا پارچه انتخابی است. جنس آن مانند پنبه مستحکم است، اما نرمی و دوام پلی استر را دارد.

یکی از معایب مهم برزنت کانتینری پلی استر، تجمع استاتیک آن است. اگر یک ماده پلی استر خالص با سطح دیگری تماس ساینده داشته باشد، می تواند سبب شوک ساکن شود. برای کاهش این مشکل، سازندگان چتر اغلب الیاف پلی استر را با سایر مواد جامد مانند پنبه مخلوط می کنند.

پلاستیک: PVC/POE 

مواد پلاستیکی چتر یا از پارچه های Eva، PVC یا POE ساخته شده اند. از آن ها برای ساختن چتر های شفاف که در دسته سایبان های بروز قرار می گیرند، استفاده می شود. مواد پلاستیکی باعث می شود که به راحتی رنگ ها و طرح ها را سفارشی کنید.

مواد PVC فوق العاده بادوام است و توانایی بسیار خوبی در مقاومت در برابر اعوجاج دارد. سازندگان چتر عاشق تطبیق پذیری، مقرون به صرفه بودن، ضد آب بودن و طول عمر این ماده هستند. چترهای PVC هزینه کم تری دارند زیرا تولید پارچه انرژی کم تری می گیرد. نکته منفی این است که پارچه پی وی سی می تواند وقتی خیلی داغ شود یا در حین نگهداری جمع شود. تولید کنندگان از پودر تالک در داخل استفاده می کنند تا این مشکل را به حداقل برسانند. POE نیز جایگزین بهتری است. 

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مشمع کانتینری آنتی باکتریال را نیز مطالعه کنید.

 ساتن

پارچه ساتن یکی دیگر از مواد معمول در ساخت چتر های بروز است. سازندگان چتر معمولاً از ساتن ساخته شده از نخ های ابریشم استفاده می کنند. با این حال، بیشتر آن ها به سمت پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی و ویسکوز نیز حرکت می کنند. از خواص چتر های ساتن می توان به ایجاد سایبان براق و متریال همه کاره آن اشاره کرد که فلر مجلل دارد. پارچه خاصیت ارتجاعی بالایی دارد و به سرعت ساییده می شود. در نتیجه نگهداری از چترهای ساتن سخت است.

 چترها چگونه ساخته می شوند تا ضد آب باشند؟

بیشتر چترها نه به دلیل پارچه استفاده شده، بلکه به دلیل بافت تنگ که جایی برای تخلخل باقی نمی گذارد، به عنوان ضد آب ظاهر می شوند. هر ماده ای که محکم بافته شده باشد، از جمله پنبه، در برابر آب مقاوم است. از کشش سطحی بالا ناشی می شود که یک لایه اضافی غیرقابل نفوذ در برابر آب ایجاد می کند. متوجه خواهید شد که با لمس پارچه محکم بافته شده از داخل، فشارها از بین می رود و چتر شروع به خیس شدن می کند. بنابراین چترهای با پارچه کانتینری  باکیفیت به تنهایی به کشش سطحی برای مقاومت در برابر آب بستگی ندارند. برای تقویت بیشتر ماهیت ضد آب چتر ها، سازندگان ممکن است از اسپری های سیلیکونی استفاده کنند که یک لایه نازک اضافه می کند که رطوبت را روی سطح سایبان دفع می کند. 

شما می توانید برای مشاوره و خرید انواع پارچه ترانزیتی، کانتینری، برزنت و غیره با کارشناسان و مشاوران دنیای چادر در ارتباط باشید.