Tips-for-buying-fabric-awnings-1

 همانطور که می دانید سایبان پارچه ای به قسمت خارجی خانه، مغازه و یا هر محل دیگری وصل میشود. دارای سقفی ثابت و یا جمع شونده به صورت دستی و یا برقی است. از سایبان پارچه در جاهای مختلفی انند بالکن، رستوران، استخر و غیره در طرح های و رنگ های گوناگون استفاده کرد.

سایبان پارچه ای برای افرادی که مایل هستند در روزهای آفتابی از طبیعت لذت ببرند مناسب و کارآمد است. اینطور سایبان آنها را از تابش مستقیم نور آفتاب و یا بارش برف و باران محافظت می کند.

 مزایای سایبان پارچه ای

سازه های پارچه ای دارای مزایای بسیاری هستند که باعث شده استفاده از آنها رواج گسترده ای یابد. این مزایا عبارتند از موارد زیر:

1. محافظ در برابر نور خورشید و بارش باران و برف

2. قابلیت نصب و راه اندازی آسان و سریع

3. کاهش هزینه های تهویه مناسب 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: مشخصات سایبان پارچه ای سوپرمارکت

 کاربرد های رایج سایبان

1. پوشش سکو های استادیوم های ورزشی

2. به عنوان سایبان در فضاهای شخصی

3. پوشش سقف های داخلی

4. استفاده در مدارس، بیمارستان ها و ... 

انواع و اقسام سایبان پارچه ای 

1. سایبان ثابت: یکی از مزایای سایبان پارچه ای ثابت نیاز به فضای کم و در عین حال فراهم کردن سرپناه وسیع است. این نوع از سایبان ساختار ساده ای دارد و هچنین از لحاظ مقاومت و طول عمر دوام بسیار بالا و قابل توجه ای دارد.

2. سایبان پارچه ای متحرک: این نوع از سایبان روی ریل حرکت می کند و حرکت آن تنها با استفاده از یک ریموت کنترل امکان پذیر است. از سایبان پارچه ای متحرک رستوران ها، کافی شاپ ها و استخر ها استفاده می شود.

3. سایبان پارچه ای برقی: استفاده از سایبان برقی بسیار آسان است زیرا به دلیل موتوری که در آن تعبیه شده است شما تنها با فشردن دکمه ریموت می توانید آن را باز و بسته و یا ارتفاع آن را تنظیم کنید. 

 چرا استفاده از سایبان پارچه ای برقی قابل توجه است؟

امروزه به دلیل استفاده بهینه از محیط زندگی و یا کار بخصوص در آپارتمان ها سایبان های برقی گزینه بسیار مناسبی هستند. زیرا جایی کمی را به خود اختصاص می دهند و باعث می شوند در فصول مختلف سال از فضای بیرونی لذت ببرید. همچنین نصب، استفاده و شست و شوی آن بسیار آسان و سریع می باشد.

دادن شکل دلخواه به سایبان پارچه ای 

یکی از ویژگی هایی که این سازه ها را متمایز می کند خاصیت انعطاف پذیری آنها است. شما این امکان ار دارید که سایبان پارچه ای را متناسب با شکل و فضای مورد نیاز خود خریداری کنید. 

شما همچنین می توانید مقاله سایبان پارچه ای فضای باز را نیز مطالعه کنید.

جنس پارچه های سایبان پارچه ای

برای ساخت سایبان پارچه ای ها معمولا از پارچه های زیر استفاده می شود که در این بخش از مقاله به آنها می پردازیم:

1. پارچه پی وی سی با روکش پلی استر: این پارچه سالیان سال است که مورد استفاده است. بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. همچنین طول عمر و دوام آن بین 10 تا 20 سال است.

2. پلی تترا فلوئور اتیلن با روکش صیقلی: این نکته قابل توجه است که از این پارچه فقط برای سایبان پارچه ای های ثابت می توان استفاده کرد. یکی از ویژگی های مهم این پارچه خاصیت ضد حریق بودن آن و طول عمر 30 ساله آن است. 

دوام سایبان پارچه ای در محیط بیرونی

در ساخت سازه چادری معمولا از رنگ ای روشن استفاده می شود زیرا در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهند. یکی از ویژگی های که پارچه های سایبان پارچه ای دارند این است که قابل بازیافت هستند. به طور کلی می توان گفت پارچه های این سازه ها مقاومت و دوام بالایی در برابر شرایط جوی و آب و هوایی دارند.