Outdoor-fabric-canopy

 پارچه ها دیگر محدود به فضای داخلی خانه نیستند. در حال حاضر، پارچه های تزئینی زرق و برق دار در فضای باز در مجموعه ای از رنگ ها، الگو ها و بافت های مختلف یافت می شوند که برای مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض عناصر طراحی شده اند و به تبدیل پاسیو، ایوان ها و هر اتاق بیرونی به فضاهای زندگی زیبا و کاربردی کمک می کنند. پارچه های فضای باز را می توان به طرق مختلف مورد استفاده قرار داد، از کوسن های پاسیو گرفته تا سایبان پارچه ای های جمع شونده، که پتانسیل نامحدودی را برای تغییر و به روز رسانی ظاهر و احساس هر فضای بیرونی ارائه می دهند.

از همه مهم تر، فناوری‌ های جدید به پارچه ‌های فضای باز اجازه می‌ دهند تا در برابر آسیب‌های آب، رنگ پریدگی و کپک مقاومت کرده و محصولاتی را ارائه ‌دهند که می ‌توانند حتی در سخت ‌ترین شرایط آب و هوایی دوام بیاورند و تحمل کنند. در این مقاله پنج روش مختلف وجود دارد که از پارچه ‌های فضای باز برای بهبود بخشیدن به حیاط خلوت استفاده می‌شود.

سایبان پارچه ای فضای باز 

اگر انتخاب کردید که یک سایبان پارچه ای بخرید، بدون شک این پارچه برجسته ترین پارچه مورد استفاده در فضای زندگی بیرونی شما خواهد بود. سازه های پارچه ای مدرن از جدید ترین فناوری پارچه در فضای باز ساخته شده اند که نه تنها عملکرد منطقی را ارائه می دهد، بلکه زیبایی فردی را به فضای بیرونی شما می بخشد. راه ‌های مختلفی برای استفاده از سایبان در اتاق بیرونی شما وجود دارد، به عنوان مثال، از یک سایبان کوچک سفید روی مبل بیرونی برای ایجاد فضایی رمانتیک، اضافه کردن پارچه‌ های پیچیده برای افزودن خطوط چشم‌ انداز چشمگیر، یا رنگ ‌های روشن استفاده کنید.

منطقه استراحت جدای از جنبه های احتمالی طراحی شاید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. این سایبان همراه با ارائه ظرافتی آرام به اتاق بیرونی شما، از اشعه های مضر UV خورشید، تابش های شدید تابستانی و برگ های پاییزی محافظت می کند. تنها مشکل احتمالی سایبان ها ثابت ماندن آن ها است و شما را در نحوه و زمان استفاده از فضای خود محدود می کند. 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر:خصوصیات سایبان پارچه ای فودکورت

سایبان پارچه ای متحرک یا جمع شونده 

راه حل بی حرکتی سایبان ها را می توان در سایه های جمع شونده یافت. این سازه ‌ها پایه‌ای عالی برای سایبان ‌پارچه‌ای جمع‌شونده فراهم می‌کنند و کمک می‌کنند تا فضای بیرون کارکرد بیشتری پیدا کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان سایبان های جمع شونده بسیار انعطاف پذیر هستند و قادر به ارائه سفارشی سازی های درخشان برای هر فضای بیرونی هستند. سایبان جمع شونده، بسته به ترجیحات شخصی صاحب خانه، می تواند مناطق وسیعی را پوشش دهد. طیف گسترده ای از رنگ ها برای مطابقت با استایل شخصی شما در دسترس است و به ایجاد ظاهری از استراحتگاه ساحلی قدیمی گرفته تا کلوپ روستایی سرسبز کمک می کند. 

وقتی تصمیم می‌گیرید از سایبان جمع ‌شونده استفاده کنید، صاحب خانه باید به خاطر داشته باشد که پارچه سایبان مقاوم در برابر آب در برابر باران ‌های گاه به گاه مقاوم است، در حالی که پارچه ‌های سایبان ضد آب می‌توانند در معرض قرار گرفتن دائمی و در معرض انواع شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. با خواندن ادامه مقاله درباره پارچه های فضای باز بیشتر بدانید. 

بهترین پارچه برای سایبان پارچه ای فضای باز کدام است؟ 

گذراندن وقت با خانواده زیر سایبان پارچه ای در فضای باز یکی از راه‌ های لذت بردن از آفتاب بدون تابش منتهی به سوختگی است. موادی که برای پوشاندن سایبان پارچه ای شما استفاده می شود، ارتباط زیادی با میزان خورشید و باد دارد که می توانند بر کیفیت حضور شما در خارج از منزل تأثیر بگذارند. پارچه ‌های روکش سایبان زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین یافتن یک ماده بادوام که بتواند در شرایط آب و هوایی سخت دوام بیاورد، بسیار مهم است. 

بوم 

بوم یک ماده اولیه مرغوب است که مزایای زیادی را برای صاحبان خانه فراهم می کند. کسانی که یک سایبان پارچه ای با رویه بوم انتخاب می کنند از توانایی آن در جلوگیری از گرما و نور خورشید بهره مند می شوند. سایبان‌های بوم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به خوبی کشیده می ‌شوند، بنابراین در اکثر شرایط پاره نمی‌ شوند. این ماده بسیار ضخیم و مقاوم در برابر آب است که به طول عمر و دوام آن می افزاید. 

وینیل 

خرید سایبان پارچه ای با سقف وینیل راحتی بیشتری را برای کسانی که زمانی را در زیر نور آفتاب می گذرانند به ارمغان می آورد. این ماده در برابر آب مقاوم است و هم چنین برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش خورشید طراحی شده است. استفاده از روکش وینیل برای سایبان پارچه ای شما نیز به نفع کسانی است که به دنبال پوشش طولانی مدتی هستند که نیازی به نگهداری زیادی ندارد.

پارچه اکریلیک

پارچه اکریلیک ماده ‌ای است که برای پوشاندن اغلب سایبان های پارچه ای استفاده می ‌شود، زیرا دارای گزینه‌ های رنگی زیادی برای مطابقت با دکور سایر وسایل فضای باز است. این ماده همه کاره در برابر آب مقاوم است و به راحتی با استفاده از برس و آب برای شستن آن تمیز می شود. پارچه اکریلیک به اندازه کافی محکم است که برخی از تولید کنندگان 10 سال ضمانت با آلاچیق های پوشیده شده با این ماده ارائه می دهند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله استفاده از سایبان پارچه ای در مدارس را نیز مطالعه کنید.

همه چیز در مورد جزئیات است

صنعت پارچه در فضای باز جهش های زیادی در بهبود انتخاب رنگ ها، الگو ها و بافت ها ایجاد کرده است. فناوری ‌های اخیر در توسعه پارچه ‌های فضای باز به صاحبان خانه این امکان را داده است که رنگ اضافه کنند، اظهار نظر کنند و مهمانان را با روش‌های خلاقانه استفاده از پارچه برای تغییر فضاهای بیرونی خود غافلگیر کنند. فراموش نکنید که این پارچه ‌های شگفت‌انگیز را می‌توان برای رومیزی، تشک و فرش نیز استفاده کرد تا سبک و عملکرد بیشتری به فضای شما ببخشد. اگر به دنبال یک به روز رسانی مد روز و با طراوت در پاسیو یا عرشه هستید، سازه پارچه ای و یا سازه چادری  فضای باز ممکن است راه حل ارزان قیمت و کارآمدی باشند که نیاز دارید.