Investigating-the-effect-of-tarpaulin-thickness-on-its-price-1

ما از پارچه برزنت برای اهداف بسیاری استفاده می کنیم، از پوشاندن انبوه چوب، مبلمان فضای باز، کباب پز و موارد مشابه تا محافظت از وسایل نقلیه مانند اتومبیل، کامیون و قایق. برای پوشاندن راهرو ها، کف ها و تخت های کامیون، حمل و نقل خاک و زباله های ساختمانی و بسیاری موارد دیگر. ما از برزنت به عنوان وسایل کمپینگ نیز استفاده های زیادی می کنیم، چه به عنوان چادر یا به عنوان تخت، روکش RV، یا یک سرپناه موقت به خصوص زمانی که باران یا برف می بارد. از آن جایی که استفاده از آن بسیار زیاد است، برزنت یکی از وسایلی است که باید در خانه یا ماشین خود داشته باشید.

شما هرگز نمی دانید چه زمانی به یک برزنت با کیفیت خوب نیاز خواهید داشت. اما چگونه بهترین برزنت هایی را انتخاب کنیم که ارزش پول خود را داشته باشند؟ قبل از خرید باید کیفیت، ضخامت، نوع برزنت، اندازه، سهولت استفاده، رنگ و قیمت را در نظر بگیرید.

GSM چیست؟ 

جی اس ام مخفف گرم بر متر مربع است. جی اس ام پارچه به معنای وزن یک متر مربع پارچه بر حسب گرم است. جی اس ام نیز به صورت  gm/m2 نوشته می شود. با استفاده از یکی از روش های زیر می توانید جی اس ام را برای پارچه های بافته شده و بافتنی محاسبه کنید. هر چه مقدار جی اس ام بالاتر باشد، پارچه برزنت قوی تر خواهد بودو به نسبت قیمت آن نیز بالا تر خواهد رفت. برزنت های با جی اس ام کم تر، ارزان قیمت تر نیز می باشند.

 محاسبه GSM پارچه با استفاده از ابزار

ابتدا نام تمام تجهیزاتی که برای محاسبه GSM پارچه نمونه مورد نیاز خواهید بود را به شما نشان می دهم و سپس روش های محاسبه GSM پارچه را به شما نشان می دهم.

دستگاه مورد نیاز:

برش GSM گرد و پد GSM

ترازوی توزین.

روش:

  • 5 نمونه از قسمت های مختلف پارچه را برش دهید.
  • تمام نمونه های آزمایشی را با دقت وزن کنید و میانگین وزن نمونه ها را محاسبه کنید.
  • میانگین وزن نمونه ها را در 100 ضرب کنید تا GSM پارچه نمونه را محاسبه کنید. (به طور معمول، مساحت برش GSM گرد 1/100 متر مربع است.)

 تعداد مش برزنت

استحکام پارچه برزنت را می توان با تعداد توری آن نیز تعیین کرد (که به عنوان تعداد بافت نیز شناخته می شود). این نشان می دهد که در ساخت برزنت چند نخ در هر اینچ استفاده شده است. هرچه این تعداد بیشتر باشد، نخ های بیشتری استفاده می شود و احتمالاً برزنت استحکام بیشتری خواهد داشت و قیمت برزنت نیز با تعداد بافت و مش ارتباط مستقیم خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: پارچه کتان برزنت

تاثیر ضخامت پارچه برزنت بر قیمت 

ضخامت پارچه برزنت می تواند از حدود 0.10 میلی متر تا تقریباً 0.40 میلی متر متغیر باشد. این مقدار گاهی اوقات در هزارم اینچ ارائه می شود. هرچه برزنت ضخیم تر باشد، معمولاً استحکام بیشتری خواهد داشت و به تناسب کارایی بیشتری که دارد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. برزنت های نازک تر معمولاً ارزان قیمت تر نیز می باشند.

درجه برزنت 

این یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید برزنت باید به دقت در نظر بگیرید. برزنت های ما بر حسب گرم بر متر مربع (GSM) اندازه‌گیری می‌شوند، که وزن ماده‌ای است که یک Tarp تولید می‌شود. درجه بالاتر (GSM) بهتر است و دوام بیشتری خواهد داشت. طول عمر محصول نه تنها به GSM مربوط می‌شود، بلکه به مکان و مکان استفاده آن نیز مربوط می‌شود. برای مثال، اگر در منطقه‌ای باشد که آب و هوای بسیار بد همراه با باد شدید دارد، طول عمر آن ممکن است کوتاه‌ تر باشد. بنابراین ما نمی توانیم طول عمر محصول را تضمین کنیم زیرا استفاده از محصولات عامل اصلی طول عمر آن است، اما قانون کلی این است که هر چه سنگین تر باشد برای دوام بهتر است.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد برزنت کامیون را نیز مطالعه کنید.  

 

قبل از خرید پارچه برزنت با ضخامت مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید برزنت، باید کاربرد محصول و شرایط آب و هوایی استفاده از آن را به دقت در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر از آن در منطقه ای با باد شدید استفاده می کنید، درجه بندی (GSM) اهمیت ویژه ای پیدا می کند. تحمل طولانی مدت در برابر آب و هوا مثال دیگر این است. اگر محصولی را برای پوشش سقف برای مدت طولانی خریداری می کنید، برزنت اقتصادی و ارزان قیمت به دلیل مساحتی که باید پوشش دهد دوام نخواهد آورد. ما برزنت های سنگین تر را توصیه می کنیم که در طولانی مدت مقرون به صرفه تر نیز خواهند بود. 

ما در این مقاله قصد داشتیم تا بررسی تاثیر ضخامت برزنت بر قیمت آن را برای شما شرح می دهیم. تمامی نمونه های برزنت را می توان در فروشگاه دنیای چادر یا وبسایت اینترنتی آن دید و سفارش داد. این فروشگاه با سال ها تجربه در زمینه ارائه و فروش انواع پارچه کانتینری و محصولات برزنتی، بهترین و باکیفیت ترین خدمات را به مشتریان در سراسر کشور ارائه می دهد. هم چنین انجام تمامی پروژه های سازه ای یا محصولات برزنتی که نیاز به نصب داشته باشند را در سراسر کشور اجرا می نماید.