Application-of-truck-tarpaulin-_20220212-083649_1

برزنت ها در کسب و کار ها و صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، در صنعت کشاورزی، می توانید از برزنت ها به عنوان پوششی برای پناهگاه های غلات یا پناهگاه دام استفاده کنید. در بخش صنعتی، بسیار رایج است که از برزنت ها به عنوان جداکننده دیوار یا برای پوشاندن اقلام در هنگام ذخیره سازی استفاده می شود. در حمل و نقل و تدارکات نیز برزنت بیشتر برای پوشاندن اقلام در حال حمل و نقل در جاده استفاده می شود. 

 کاربرد برزنت ها به عنوان چادر ترانزیتی کامیون ها و نیسان ها

پوشاندن تخت های کامیون و اقلام روی آن ها تنها یکی از کاربرد های برزنت است. آن ها برای پوشاندن بار روی کامیون استفاده می شوند و در نتیجه از آن در برابر باران، آفتاب یا برف محافظت می کنند و در عین حال به ایمن سازی بار و جلوگیری از سقوط آن ها از بستر کامیون یا تریلی کمک می کنند.

انواع برزنت های کامیونی 

مانند بسیاری دیگر از اقلام ساخته شده از پارچه برزنت مانند روکش های کانتینری، برزنت های آماده، پوشش سرپناه و سایر محصولات، برزنت های کامیون با کیفیت نیز با قیمت ارزان در انواع مختلف وجود دارد. اغلب اوقات، این طبقه بندی ها بر اساس ماده ای است که برزنت از آن ساخته شده است یا نوع خاصی از بار که از آن محافظت می کند. با این حال، اکثر کامیون داران برزنت ها را بر اساس معیار های مختلفی طبقه بندی می کنند که هر کدام تطبیق پذیری و مناسب بودن خاصی را برای حمل نوع خاصی از محموله به همراه دارند.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: برزنت آمریکایی بخریم یا ایرانی؟

 چرا کامیون ها به برزنت نیاز دارند

کامیون داران باید در حین حمل و نقل بار خود را بپوشانند (در بعضی جاها این امر اجباری است) و یکی از بهترین، ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از برزنت کامیون است. اما چرا انجام این کار ضروری است؟

 حفاظت از محموله

کامیون داران این مسئولیت را دارند که اطمینان حاصل کنند که محموله را در شرایط خوبی به مغازه داران یا مشتریان خود تحویل می دهند. با این حال، موانع زیادی در طول مسیر وجود دارد که می‌تواند به بار در عقب کامیون‌ های تخت آسیب برساند، مانند باران، گرمای بیش از حد، جاده‌ های ناهموار و چندین چالش دیگر که با حمل محموله‌ های سنگین همراه است. در اغلب موارد، این ها می توانند به کالاهای در حال حمل آسیب وارد کنند، مگر این که با برزنت پوشیده شده باشند.

 جلوگیری از سقوط بار

جدای از محافظت از محموله، یکی دیگر از دلایل مهم ترغیب کامیون داران به استفاده از پارچه برزنت های کامیون ایمنی جاده است. در طول سال‌ ها، گزارش ‌های متعددی از سقوط اقلام یا محموله‌ ها از کامیون یا نیسان روی جاده گزارش شده است که پس از آن منجر به تصادف‌ های زنجیره ‌ای می‌ شود، چرا که مسافران دیگر اغلب با این اقلام تصادف می‌کنند یا در حین اجتناب از آن ها از ریل خارج می ‌شوند. هنگامی که چنین حوادثی اتفاق می افتد، منجر به مشکلات مختلفی برای راننده کامیون یا شرکت بار می شود، که اگر از برزنت کامیون استفاده می کردند، می شد از همه آن ها جلوگیری کرد.

برزنت های کامیون از طریق دریچه ها و حلقه ها (مانند مواردی که در برخی از محصولات برزنتی مانند پرده های جداکننده انبار و دیوارهای جداکننده انبار و موارد مشابه استفاده می شود) به بستر صاف بسته می شوند، اما در هر صورت، این عمل ویژگی ایمنی و امنیتی بیشتری را به عنوان بست اضافه کرده و به نگه داشتن محموله در جای خود و جلوگیری از افتادن آن از کامیون کمک می کند.

از محموله گران بهای خود با برزنت های کامیون با کیفیت محافظت کنید

بار و محموله ای که توسط تخته های مسطح و انواع دیگر کامیون ها حمل می شود، برای محافظت از آن ها در برابر آب و هوای نامساعد، باید پوشش داده شوند. این امر برزنت های کامیون را به یک سخت افزار ضروری برای کامیون داران در سراسر کشور و سراسر جهان تبدیل می کند. و برای اینکه مطمئن شوید کالایی که حمل می کنید از محافظت خوبی برخوردار است، فقط از برزنت های کامیونی استفاده کنید که از مواد مرغوب و با کیفیت و توسط تولید کنندگان معتبر ساخته شده اند. درست است که قیمت آنها گران ‌تر خواهد بود و نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند، اما مزایا و طول عمر بیشتر، آن را به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند با قیمت تمام شده ارزان تر تبدیل می‌کند. 

پیدا کردن برزنت های کامیون با کیفیت بالا نباید دشوار باشد، به خصوص وقتی در نظر داشته باشید که دنیای چادر دقیقاً اینجاست تا به شما کمک کند. ما با دانش و تخصص خود، نه تنها به یکی از تامین کنندگان ترجیحی پوشش های ماشین های حمل و نقل و ماشین آلات سفارشی، بلکه سایر محصولات برزنتی و همچنین سازه های ذخیره سازی موقت و غیره تبدیل شده ایم. تیم داخلی ما می تواند به کمک کند تا اطمینان حاصل شود که برزنت های شما مطابق با مشخصات و نیازهای شما ساخته می شوند. همچنین، ما فقط مواد با کیفیت بالا را در تولید برزنت های کامیون و سایر محصولات خود تهیه و استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که چیزی جز بهترین محصولاتی که انتظارات شما را برآورده می کند و حتی فراتر از آن است، دریافت نمی کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله پارچه کتان برزنت را نیز مطالعه کنید.

 استفاده صحیح از برزنت کامیون

هنگامی که صحبت از استفاده از برزنت کامیون می شود، ملاحظات خاصی وجود دارد که باید برای اطمینان از اینکه آن ها به مؤثرترین شکل ممکن استفاده می شوند، در نظر گرفته شوند.

اولین نکته، انتخاب برزنت مناسب برای کار است. به عنوان مثال، اگر باری را حمل می کنید که ارتفاع بالایی دارد و نیاز به حفاظت کامل از آب دارد، باید از برزنت مناسب این کار استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که چگونه برزنت مستقر و ایمن می شود. راه های مختلفی برای استقرارپارچه کانتینری و چندین روش برای محکم کردن آن ها در کامیون وجود دارد. اما جدای از آن، به یاد داشته باشید که از برزنت ها در برابر اجسام تیز و احتمال آسیب باد محافظت کنید.

در نهایت، مهم است که به طور منظم برزنت خود را قبل و بعد از استفاده از آن ها بررسی و بازرسی کنید. این به شما امکان می دهد نقاط ضعف و آسیب ها را شناسایی کرده و قبل از بدتر شدن، آن ها را برطرف کنید.