Exhibition-tent-material-2

اگر نیاز به سازه موقت دارید باید چادر نمایشگاهی را به شما پیشنهاد بدهیم که سازه هایی کاربردی، زیبا، مستحکم و شیک هستند. این چادرها ازمراسم های خصوصی مثل مجالس عروسی یا ختم استفاده می شوند تا برقراری نمایشگاه های عمومی، جشن های مذهبی و بسیاری دیگر. نظر تنوع طرح و اجرا، چادرهای نمایشگاهی ابعاد مختلف، رنگ های متنوع و ساختارهای متمایزی را ارائه می دهند. در سطرهای مختصر آینده با دنیای چادر همراه باشید تا دقیق تر به چادرهای نمایشگاهی و جنس آن ها بپردازیم. 

چرا چادرهای نمایشگاهی؟ 

موقعی که  یک چادر نمایشگاهی برپا میکنید، یعنی سازه ای برپا کرده اید که اسکلتی محکم دارد و در عین حال توسط متریالی از لمینت، برزنت و یا چادرهای وارداتی جنس کره پوشانده شده است.

با استفاده از چادر نمایشگاهی شما سازه موقت خود را از نظر دوام و قوام مستحکم طراحی کرده اید و در عین حال، از آفتاب، آب و عوامل  محیطی که آسیب می رسانند جلوگیری کرده اید و اینکه زیبایی کار فوق العاده خواهد بود و رضایت حداکثری افراد را به همراه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: همه چیز درباره چادر نمایشگاهی

 انواع چادرهای نمایشگاهی از نظر طرح

چادر نمایشگاهی از نظر طرح انواع مختلفی دارد و همین تنوع در طرح روی انتخاب جنس آن ها اثرگذاری دارد. به نوعی دیگر شما بسته به کاربری و طرح چادر، جنس آن را انتخاب می کنید. حال،انواع چادر نمایشگاهی به شرح زیر است:

برای مقاصد VIP نمایشگاهی؛
به منظور برپایی غذاخوری های موقت و فصلی؛
برای برپایی سالن های پذیرایی؛
برای برپایی تالارهای موقت؛
چادرهای خیمه ای شاه عباسی؛
چادرهای مراسم شادی یا سوگواری؛

چادرهایی که شبیه به آلاچیق و به صورت باز عمل می کنند. 

 چادرنمایشگاهی از گذشته تا به امرو 

یکی از قدیمی ترین اشکال چادر نمایشگاهی که به شکل مخروط بود و با داشتن سوراخ دود در بالای آن مورد استفاده قبیله بومیان آمریکایی و کانادایی های بومی ساکنان دشت از زمان های بود و از ۱۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح قدمتش محاسبه شده است.
اندازه چادرها متفاوت است، ممکن است فقط به اندازه خوابیدن یک نفر باشد، یا چادر های بزرگ نمایشگاهی که قادر به نشستن هزاران نفر است.
از چادرها حداقل تا اوایل عصر آهن استفاده میشد. بیشتر چادر ها در طول تاریخ از طرح های ساده ای برخوردار بودند. چادرها بطور سنتی توسط اقوام عشایر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته اند.
چادر به دلیل قابلیت حمل و تأثیر کم در محیط، مقرون به صرفه و کاربردی است، از چادرها اغلب در مواقع اضطراری بشر دوستانه مانند جنگ، زلزله و آتش سوزی استفاده می شود .اما گاهی اوقات، این پناهگاه های موقت تبدیل به یک خانه دائمی یا نیمه دائمی می شوند، به ویژه برای آوارگان ساکن در اردوگاه های پناهندگی یا شهرهای کوچک و ساکن که نمی توانند به خانه قبلی خود بازگردند و برای آنها خانه جایگزینی وجود ندارد و گاهی برای اجرای نمایشگاه ها که از سازه نمایشگاهی استفاده می شود.

جنس چادر نمایشگاهی 

پارچه چادرنمایشگاهی ممکن است ازمواد های متنوعی مانند پنبه، نایلون، نمد و پلی‌استر تهیه و تولید شود. پنبه آب را جذب می‌کند، بنابراین در صورت خیس شدن سنگین می‌شود، اما تورم آن باعث می‌شود تا پنبه مرطوب نسبت به پنبه خشک ضد آب باشد، برای تقویت مقاومت در آب چادرهای پنبه ای اغلب با پارافین پوشش داده می‌شوند چادر نمایشگاهی ضد آب است.

نایلون و پلی استر بسیار سبک تر از پنبه است و آب زیادی جذب نمی کند و با پوشش های مناسب می تواند بسیار ضد آب باشد، اما به دلیل مواد شیمیایی بر اثر اشعه ماوراء بنفش، به .مرور زمان خراب می شوند.  پارچه چادر نمایشگاهی در برابر نور آفتاب مقاوم است رایج ترین روش برای ضد آب کردن چادرنمایشگاهی، اشباع سیلیکون یا پوشش پلی اورتان است.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله چه نوع چادر نمایشگاهی مناسب محل کنسرت است را نیز مطالعه کنید. 

 ضریب فشار نفوذ پذیری آب در چادر نمایشگاهی

مقاومت در برابر باران به عنوان ضریب فشار آب منفذی در میلی متر اندازه گیری می شود. اینبه معنی فشار آب مورد نیاز برای نفوذ به پارچه چادر نمایشگاهی است دربرابر باران شدید یا باد شدید فشار بیشتری نسبت به باران سبک دارد.
پارچه ای با ضریب فشار ۱۰۰۰ میلی متر یا کمتر به عنوان مقاوم در برابر دوش در نظر گرفته می شود که ۱۵۰۰ میلی متر معمولاً برای کمپینگ های تابستانی مناسب است.
چادرهایی که برای استفاده در طول سال هستند به طور کلی حداقل ۲۰۰۰ میلی متر دارند. چادر های اعزامی و چادر نمایشگاهی که برای شرایط سخت طراحی شده اند، معمولاً ۳۰۰۰ میلیمتر درجه بندی می شوند.

سخن پایانی

دنیای چادر، طیف گسترده ای از سازه چادری های با کیفیت و ارزان را ارائه می دهد. این چادر های نمایشگاهی با قیمت مناسب و کیفیت بالا بهترین گزینه خرید برای برگزاری رویداد ها هستند. هر روز که می گذرد، تعداد بیشتری از تهیه کنندگان به فکر خرید چادر نمایشگاهی به عنوان محل کنسرت می افتند. خرید چادر های نمایشگاهی به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که ارائه می دهند و صرفه جویی در هزینه های جنبی، در مجموع برای شما ارزان تمام می شوند. چادر های نمایشگاهی در انواع رنگ ها، طرح ها، اندازه ها و با بکارگیری انواع پارچه ها در تولید با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند.