Use-of-fabric-canopies-in-schools-1
سایبان پارچه ای سازه ای است که روی آن یک پوشش پارچه ای یا فلزی نصب شده است که قادر به ایجاد سایه یا پناه در برابر شرایط آب و هوایی مانند خورشید، تگرگ، برف و باران است.. از رایج ترین نمونه سایبان های پارچه ای ،سایبان پارچه ای بادبان است که از آن در محیط های مختلفی مثل مهد کودک، مدارس و سایر مکان و مشاغل دیگر می توان استفاده کرد.
سایبان پارچه ای برای افرادی مناسب است که می خواهند در روزهایی که هوا آفتابی است کلاس های درس مدرسه و یا مهدکودک را در محیط حیاط برگزار کنند.

 انواع پارچه برای سایبان پارچه ای

1. پارچه فایبرگلاس

2. پارچه پلی اتیلن

3.پارچه بافته شده

4.پارچه پی وی سی با روکش پلی استر

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: مشخصات پارچه مناسب برای سایبان پارچه ای

مراقبت از سایبان های پارچه ای 

استفاده از سایبان های پارچه ای این امکان را به شما می دهد که هرگونه چاپ و تبلیغاتی را روی آن انجام دهید اما این سایبان ها نیاز به مراقبت دارند. زمانی که آب و هوا غیرقابل پیش بینی باشد، وجود ساختارهایی در محل که برای نیازهای سازمان شما و افراد درون آن انعطاف پذیر باشد، صرف نظر از شرایط آب و هوایی برای ایجاد یک محیط مثبت بسیار مهم است. پارچه هایی که قیمت کمتری دارند ممکن است در معرض کپک ، لک و تغییر رنگ قرار بگیرند پس بهتر است از پارچه هایی با کیفیت بسیار عالی برای دوام طولانی تر استفاده کرد.

در میان انواع پارچه ها نوع پلی استر با روکش پی وی سی بهترین نوع پارچه برای سایبان میباشد چراکه در برابر دمای بالا خورشید توانایی مقاومت بالایی دارد. این نوع روکش خاصیت ضد چسبندگی به پارچه میدهد بنابراین در برابر خاک نیز مقاومت میکنند.همچنین در بربر طوفان نیز آسیب نمی بیند. تمیز کردن آنها بسیار راحت است و انعطاف پذیری و شفافیت بالایی دارد. از این نوع پارچه برای سقف و نما میتوان استفاده کرد. بهترین راه برای انتخاب مصالح برای ساخت آلاچیق دیدن نمونه هایی از آلاچیق های پارچه ای ساخته شده است و در آخر انتخاب مناسب ترین گزینه برای ساختمان می باشد. اگر قصد ساخت پناهگاهی موقتی دارید مانند چادر یا چتر بهترین گزینه برای شما پلی استرهای روکش دار میباشد. در بوم اکریلیک پارچه ها و مواد با نور پس زمینه هستند . و در این بوم ها شما امکان استفاده از گرافیک و طرح های زیبایی را دارید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله سایبان پارچه ای بادبانی را نیز مطالعه کنید. 

 مزایای استفاده از سایبان پارچه ای

 سایبان هایی که خاصیت جمع شوندگی دارند،این ویژگی را دارا هستند که به هنگام نور زیاد روز و یابارش شدید باران سایبان را باز کنند واز خاصیت محافظتی سایبان استفاده کنید. طبق بررسی های انجام شده نشان می دهد که هوای زیر سایبان می تواند تا ۲۰ درجه خنک تر باشد. همچنین عدم ورود نور آفتاب مستقیم به فضای داخل اماکن موجب جلوگیری از گرمای زیاد و استفاده بیستر از تهویه هوا می شود که می توان به این نکته اشاره نمود که خود موجب کاهش هزینه های تهویه هوا می شود.

سازه های پارچه ای یک نوع محافظ در مقابل نور خورشید برای اثاثیه منزل می باشند این حفاظت خود باعث می شود تا رنگ قالی ها ولوازم خانگی در اثر نور شدید خورشید تغییر نکند .ایجاد فضا یکی دیگر از نکات مثبت می باشد ، در صورت نداشتن فضایی برای استفاده از محیط بیرون خانه یا ایجاد یک پاسیو زیبا می توانید از سایبان استفاده کنید و یا حتی به راحتی آلاچیقی کوچک جهت نشستن و دورهمی های خانوادگی بوجود آورید.

 انواع سایبان پارچه ای ثابت و متحرک
 سایبان پارچه ای ها دارای دو نوع ثابت و متحرک می باشند که ما به آنها اشاره ای خواهیم کرد:
سایبان ثابت
از نوع سایه بان هایی می باشد که ثابت است مانند انواع سقف پارکینگ .
سایبان متحرک
سایبان متحرک به دو مدل سایبان متحرک دستی و سایبان برقی تقسیم می شود .
سایبان متحرک دستی
برای بالا یا پایین بردن آن از یک میل لنگ استفاده می کنند.
سایبان برقی

این نوع سایبان ها دارای یک موتور می باشند که وظیفه بالا و پایین بردن را به عهده دارد ، حرکت موتور را می توان از طریق یک ریموت ، کنترل کرد و با فشار یک دکمه سایبان را بالا یا پایین برد. 

استفاده از سازه پارچه ای در مدارس 
سایبان پارچه ای می تواند به افزایش یادگیری کودکان و نوجوانان در محیط آموزشی کمک بسیاری کند. از سایبان های پارچه ای در فضاهای زیر می توان استفاده کرد:
فضای باز
مناطق سایه دار
مناطق ناهار
پیاده روها
ورودی هایی که هم دانش آموزان و هم دانشکده ها از آن سود ببرند
سایبان پارچه ای محیط مناسبی را برای اتصال مناطق مختلف به یکدیگر فراهم میکند. در حالی که از اشعه خورشید و باران و برف محافظت می کنند. سایبان های پارچه ای به عنوان سایه ساز برای دانش آموزان، بهترین کاربرد را دارند.
بخش های ورزشی از سبک های مختلف سایبان ها و ساختارپارچه ای برای مناطق بازی، زمین های ورزشی بهره می گیرند. دانش آموزان، کارکنان و تماشاگران در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می شوند و خنک نگه داشته می شوند. همه ی پارچه ها دارای درجه اعتبار آتش تائید شده اند.

ساختارسازه های چادریبه این صورت است که در طیف وسیعی از پارچه‌های رنگ‌های روشن موجود است، می‌تواند برای کودکان و همچنین بزرگسالان جذاب باشد، و پارچه را می‌توان با تصاویر چاپ کرد یا مطابق با مدرسه مارک‌گذاری کرد.

 سایبان پارچه ای برای مهد کودک ها و مدارس

سایبان های پارچه ای برای محیط مدرسه عالی هستند، می‌توانند سایه زمین بازی را فراهم کنند، می‌توانند به عنوان کلاس‌های بیرونی سرپوشیده یا یک سایبان پیاده‌روی مؤثر بین ساختمان‌ها استفاده شوند، از نظر زیبایی نیز جذاب هستند.

 استفاده از سازه چادری برای مهد کودک ها، استفاده از فضای بیرون و... در یادگیری کودکان نقش مهمی دارد. بیرون بودن باعث افزایش توانایی و یادگیری نسبت به کلاس می شود. سازه چادری های موجود در فضای باز مهد کوک‌ها میتواند کودکان را از اثرات مضر نور خورشید در امان نگه دارد و یک خیال آسوده از در امان بودن از آفتاب سوختگی کودکان را به ما میدهد.

ایمن نگه داشتن کودکان در برابر اشعه خورشید و پناه گرفتن در هوای نامساعد از ملاحظات اساسی است. برای مشاوره و خرید می توانید با مشاوران دنیای چادر در ارتباط باشید.