Introducing-tarpaulin-canopies

احتمالا شما نیز در خیابان ها و بازار ها دیده اید که از سایبان های برزنتی برای محافظت از وسایل مغازه در برابر نور و حرارت خورشید استفاده می کنند. پارچه های برزنتی دارای خواص منحصر به فردی مانند ضد آب و ضد رطوبت بودن می باشند، هم چنین مشمع های کانتینری از انعطاف بالایی برخوردارند و می توانند به راحتی جمع و دوباره باز شوند. 

همین نکات ساده این پارچه ها را به سایبان های بسیار خوبی بدل کرده است. پارچه های برزنتی با مقاومت بالایی که در برابر عبور نور از خود نشان می دهند جزو بهترین گزینه ها برای استفاده به عنوان سایبان می باشند. در ادامه به بررسی بیشتر برزنت های سایبان می پردازیم.

 

برزنت سایبان چیست و چرا از سایبان های برزنتی استفاده می کنیم؟

 

اولین سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که اساسا پارچه برزنت سایبان چیست؟ جواب ساده است، یک سایبان برزنتی از هر چیزی که زیر آن باشد در برابر نور خورشید، باران، برف، باد های سنگین و گرد و خاک محافظت می کند. استفاده دیگری که سایبان های کانتینری دارند و اتفاقا برای بسیاری از افراد نیز مهم است گرفتن دید سایر افراد می باشد.

 

چرا پارچه برزنت برای برزنت سایبان مناسب است؟

 پارچه های بسیاری را می توان به عنوان سایبان استفاده کرد و شاید تا حدودی نیز بتوانند نیاز های شما را بر طرف کنند اما قطعا هیچ کدام از آن توانایی مقابله با کیفیت پارچه برزنت برای سایبان را ندارند. پارچه برزنت دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در ادامه چند مورد از آن ها را بررسی می کنیم:

1.جلوگیری از حرارت خورشید

برزنت های سایبان با جلوگیری از عبور نور و حرارت خورشید از هر چیزی که در زیر آن ها قرار داشته باشد در برابر گرمای آفتاب مراقبت می کند.

2.ضد آب بودن

پارچه برزنت سایبان با دارا بودن خاصیت ضد آب بودن از تمامی وسایل و محصولاتی که زیر آن قرار داشته باشد محافظت می کند و مانع از رسیدن هر گونه آسیب و صدمه به آن ها می شود.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: پارچه برزنت آلاچیق

3.دارای مقاومت بالا

جنس پارچه برزنت سایبان به گونه ای است که در برابر برخورد هر گونه شیء تیز یا سفت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و بر خلاف سایر پارچه ها توان محافظتی بسیار بالا تری را به شما ارائه می کند.

4.مقابله با باد

استفاده از برزنت سایبان موجب کاهش شدت وزش باد در زیر آن می شود و این گونه از افراد و محصولاتی که زیر سایبان قرار گرفته اند محافظت می کند. 

سایبان های برزنتی در چه انواعی تقسیم بندی می شوند؟ 

استفاده از برزنت سایبان دست کاربر را برای انتخاب سایبان برزنتی صحیح برای خود باز می گذارد. سایبان های برزنتی را می توان طبق جنسی که دارند به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. مهم ترین این طبقه بند ها سایبان های برزنتی ثابت و متحرک می باشند که هر کدام دارای زیر مجموعه های خود هستند. در ادامه توضیح مختصری را راجع به هر کدام از آن ها خواهیم داد.

 

سایبان برزنتی ثابت چیست؟

همان طور که از اسم این نوع از سایبان های برزنتی مشخص است، این نوع از سایبان ها دارای قابلیت جا به جا کردن نمی باشند و به طور ثابت در یک جا نصب می شوند. نصب برزنت سایبان به گونه ای است که تحت شرایط شدید آب و هوایی، تکان های زیاد و یا هر گونه مشکل دیگر بیشترین مقاومت را از خود نشان دهد. برخی از مهم ترین سایبان های برزنتی ثابت را با یک دیگر می بینیم:

1.سایبان برزنتی پارکینگ

برزنت سایبان در این نوع از سایبان ها برای محافظت از خودرو های درون پارکینگ استفاده می شوند. سایبان های برزنتی در مکان های زیادی مثل اداره ها، شرکت ها، ویلا ها و به طور کلی هر جایی که پارکینک در فضای باز قرار داشته باشد کاربرد دارند.

2.سایبان برزنتی آلاچیق

آلاچیق ها در بسیار از فضا های رو باز نصب می شوند. امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از ویلا ها، کافه ها، روف گاردن ها و پارک ها از آلاچیق ها استفاده می کنند. از همین رو آلاچیق ها بسیار در معرض انواع مشکلات آب و هوایی و حرارتی از طرف خورشید می باشند در نتیجه استفاده از برزنت سایبان برای آن ها بسیار مناسب و به جا خواهد بود.

3.سایبان برزنتی استخر

با ترویج استخر های روباز در باغ ها و ویلا ها استفاده از یک سایبان که مانع از اذیت کردن شناگران به خاطر خورشید می شود بسیار ضروری است. استفاده ازپارچه برزنت سایبان از بهترین گزینه ها برای استخر های رو باز به شمار می آید.

سایبان برزنتی متحرک چیست؟ 

سایبان برزنتی متحرک بر خلاف سایبان برزنتی ثابت دارای قابلیت جا به جایی و یا جمع و باز شدن را دارد. این سایبان ها نیز همچون سایبان های ثابت کاربرد های بسیاری را دارند که در ادامه چند مورد از آن ها را با هم خواهیم دید.

سایبان برزنتی تاشو و جمع شو

سایبان های برزنتی تاشو یا جمع شو این قابلیت را دارند که به صورت اتوماتیک یا دستی باز و بسته شوند. عمده کاربرد آن ها در مغازه ها و بازار ها می باشد و احتمالا شما نیز بسیار با این سایبان های برزنتی برخورد داشته اید. سایبان های برزنتی تاشو را سایبان فنری نیز می نامند.

سایبان برزنتی چتری

این سایبان های برزنتی دارای قابلیت جا به جایی بسیاری می باشند و شما می توانید هر گاه نیاز داشتید آن ها را از جایی به جای دیگر منتقل کنید. این سایبان های برزنتی در حقیقت مانند یک الاچیق متحرک عمل می کنند و امروزه با زیاد شدن باغ ها و ویلا ها استفاده از آن ها نیز بسیار رایج شده است.

سایبان برزنتی کولر

همان طور که از اسم این سایبان پیداست کاربرد اصلی آن محافظت از کولر در برابر گرمای خورشید است. همان طور که احتمالا می دانید اگر کولر ها در معرض گرمای مستقیم خورشید قرار بگیرند طول عمرشان کاهش پیدا می کند و از طرفی نیز انرژی بیشتری را برای خنک کردن هوا صرف خواهند کرد پس استفاده از برزنت سایبان برای کولر ها امری ضروری و فکر شده می باشد.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله برزنت خام را نیز مطالعه کنید. 

سخن پایانی

برزنت سایبان با ویژگی های منحصر به فردی که از خود ارائه می دهد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده به عنوان سایبان داشته باشد. برزنت سایبان با قیمت مناسبی که در اختیار دارد علاوه بر صرفه اقتصادی کاربری بسیار زیادی نیز دارد و تقریبا در همه ی شرایط قابل استفاده می باشد. با تهیه یک سایبان برزنتی مناسب خیال شما از بابت هر گونه مشکل گرمای خورشید و یا خیس شدن بر اثر باران و برف راحت خواهد شد و زندگی لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با پارچه برزنت سایبان آشنا کنیم. تمامی نمونه های برزنت را می توان در فروشگاه دنیای چادر یا وبسایت اینترنتی آن دید و سفارش داد. این فروشگاه با سال ها تجربه در زمینه ارائه و فروش انواع پارچه کانتینری و محصولات برزنتی، بهترین و باکیفیت ترین خدمات را به مشتریان در سراسر کشور ارائه می دهد. هم چنین انجام تمامی پروژه های سازه ای یا محصولات برزنتی که نیاز به نصب داشته باشند را در سراسر کشور اجرا می نماید.