Sail-cloth-canopy-3

سایبان پارچه ای بادبانی، از انواع سازه های پارچه ای است که مانند بادبان کشتی ساخته می شود. دلیل نامگذاری آن ها نیز همین است. این سازه های غشایی ما بین نقاطی روی دیوار ها، میله ها یا شاخه های درختان مهار می شوند تا به این ترتیب در سطح زیرین خود سایه ایجاد کنند. سایبان پارچه ای های بادبانی انعطاف پذیری بالایی دارند و برای نصب آن ها با مشکلی مواجه نخواهید شد. به این معنا که تقریباً در هر موقعیتی و با هر زاویه ای روی اکثر سطوح قابل نصب هستند. این سایبان ها علاوه بر کارایی و عملکرد فوق العاده، ظاهری شیک و چشم نواز نیز به باغ شما می دهند.

 

ساختار سازه پارچه ای بادبانی

سایبان های پارچه ای بادبانی با کیفیت به عنوان سازه هایی نیمه دائمی روی پایه های فولادی ضد زنگ با قطری حدود 130 میلی متر نصب می شوند. بهترین روش نصب این سایبان ها به گونه ای است که به عمق یک متر در زیر زمین بتن ریزی شده باشد. به این ترتیب سایبان های بادبانی در بیشتر سال سر جای خود محکم قرار می گیرند. سایبان های پارچه ای بادبانی هم چنین دارای یک سجاف آستین دار با میله های فولادی ضد زنگ در داخل هستند. سایبان پارچه ای بادبانی به دلیل سادگی در طراحی و نصب از برترین و پرمصرف ترین سازه های کششی در بسیاری از کاربرد ها است.

 

تنوع رنگ ها و طرح ها در سایبان های بادبانی پارچه ای

سایبان های بادبانی پارچه ای را می توان تقریباً به هر شکلی ساخت و در صورت استفاده از پارچه های چند لایه نیز عالی به نظر خواهند رسید. بسته به این که سازه پارچه ای بادبانی صرفاً برای حایل بودن در برابر آب و باران باشد یا فقط برای ایجاد سایه مورد استفاده قرار بگیرد، در طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها و با جنس های مختلفی از پارچه ها به خصوص پارچه های پی وی یا پارچه بادبانی محافظ UV موجود هستند.

قیمت سایبان پارچه ای بادبانی تا حد زیادی به جنس پارچه بکار رفته در آن بستگی دارد. اگر قصد خرید سایبان پارچه ای بادبانی ارزان را دارید، بهتر است پارچه های خیلی گران یا طرح های خیلی پیچیده سفارش ندهید. به طور کلی سازه های پارچه ای بادبانی تنوع بسیار بالایی داشته و در بیش از 500 شکل، سبک، اندازه و رنگ موجود است.

 تنوع شکل سایبان بادبانی

الگوی پارچه سایبان های بادبانی به شکل های مختلفی طراحی و سپس دوخته می شود. از پرمصرف ترین آن ها می توان به شکل های زیر اشاره کرد:

• پارچه مستطیلی

سایبان بادبانی مستطیلی برای پوشش کامل هندسی مناسب است.
• پارچه مربعی
سایبان های بادبانی مربعی معمولاً برای پوشش قسمت هایی از باغ، پاسیو یا بالکن به کار می روند.
• پارچه مثلثی
پارچه بادبانی مثلثی برای ایجاد سایه در گوشه ها بسیار کاربردی و شیک است.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای

خرید سایبان پارچه ای بادبانی بر اساس جنس پارچه

• ضد آب

پارچه های ضد آب به کار رفته در سایبان پارچه ای های بادبانی علاوه بر محافظت در برابر باران معمولاً در مقابل اشعه ماورا بنفش نیز مقاوم هستند. قیمت پارچه ها بر اساس ضد آب بودن آن ها می تواند تغییر کند.
• قابل تنفس
پارچه های تنفس پذیر برای استفاده در سایبان های بادبانی در فصل تابستان بسیار مناسب هستند، چرا که بسیار خنک می باشند و تا 93 درصد محافظت در برابر اشعه فرا بنفش دارند.
2 دلیل برتری سایبان های بادبانی نسبت به چتر های آفتابی

1. یکی از مزیت های آشکار بادبان نسبت به چتر آفتابی این است که بدون مزاحمت بر روی میز ناهار خوری در فضای باز آویزان می شود و میز میز شما را آزاد می کند و به این ترتیب هیچ تیرک و پایه ای مانع دید کامل شما نمی شود.
2. یکی دیگر از این موارد این است که می‌توانید به راحتی قسمت‌های کوچک‌ تری از باغ یا تراس خود را بپوشانید و با بکارگیری سایبان بادبانی در گوشه ای از باغ فضایی مدیترانه ای ایجاد کنید.

نصب سایبان پارچه ای بادبانی
قبل از نصب سایبان پارچه ای بادبانی ملاحظاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. این ملاحظات شامل مسیر تابش خورشید و محل مطلوب سایه، شرایط زمین و امکان سنجی نیاز های شما می باشد. هم چنین در هنگام نصب می توان یک قوس روی لبه سایبان بادبانی ایجاد کرد که عالی به نظر خواهد رسید و امکان کشش یکنواخت پارچه را فراهم می کند. این ممکن است بر میزان سایه ای که به دست می آید نیز تاثیر بگذارد.
توصیه می کنیم هر 6 متر از محیط را با یک سایبان بادبانی پوشش دهید. زیرا برای پوشش بیش از 6 متر، محاسبات مهندسی دقیق تری نیاز است و هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند

مقاومت سایبان بادبانی در برابر شرایط آب و هوایی

سازه پارچه ای بادبانی مقاوم در برابر آب می تواند در روز های بارانی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و مانع از نفوذ آب و جذب رطوبت شود. پارچه های پی وی سی کمک شایانی به این امر خواهند کرد. اما ممکن است در زمستان حجم عظیمی از برف روی سایبان های بادبانی جمع شده و سبب تضعیف پایه ها شود. به این ترتیب سایبان بادبانی شما در معرض تخریب و فروپاشی قرار می گیرد. اگر نمی توانید تضمین کنید که مقدار زیادی برف روی سایبان ها جمع نمی شوند، بهتر است در زمستان، آن ها را بردارید تا متوجه آسیبی نشوند یا این که در هنگام نصب مطمئن شوید که یکی از گوشه ها پایین تر از بقیه گوشه ها قرار گرفته باشد تا مشکلات گفته شده رخ ندهد.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله عمر مفید سایبان پارچه ای چقدر است را نیز مطالعه کنید. 

سایبان های بادبانی پارچه ای چه قدر عمر می کنند؟

به طور متوسط، یک سایبان پارچه ای بادبانی باید تقریباً هشت تا ده سال دوام بیاورد. با این حال، این بستگی به این دارد که بادبان چقدر در معرض آب و هوای نامناسب قرار گرفته باشد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که باد و باران شدید مرسوم است، ممکن است عمر بادبان شما تا حدودی کاهش یابد.

سایبان پارچه ای بادبانی، سازه موقت یا دائمی؟

  سازه پارچه ای بادبانی یک ساختار نیمه دائمی است. سایر سازه های کششی دائمی باغ مانند سایبان ها، آلاچیق ها و چادر ها به دلیل چهارچوب محکم و بادوام خود فوق العاده هستند، اما گاهی اوقات یک جایگزین سبک وزن تنها چیزی است که مورد نیاز است. سازه های کششی بادبانی بسیار موثر هستند زیرا یک ورقه پارچه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش را می توان به طرق مختلف کشش داد.

فروشگاه دنیای چادر یکی از مراکزی است که مدل های مختلف سازه چادری را طراحی و به مرحله اجرا می رساند. پارچه ها یا غشای روکشی که در این سازه به کار برده می شود همگی با کیفیت بالا در فروشگاه دنیای چادر به فروش می رسد. ما در این مقاله قد داشتیم تا مزایای سازه چادری نسبت به ساختمان های سنتی راب رای شما شرح دهیم.