Fabric-structure-2

سازه های پارچه ای سازه های کششی هستند که برای ایجاد سقف و یا سایه ایجاد می شوند. سازه‌های پارچه‌ای که گاهی به عنوان «چادرهای مدرن» توصیف می‌شوند، از مواد بسیار کمی در مقایسه با سایر اشکال ساخت‌وساز استفاده می‌کنند و معمولاً شفاف هستند.

سازه چادری نسبتا سریع ساخته، نصب و جابه جا می شوند و می توان از آنها برای استفاده موقت بهره برد. 

چرا باید سازه پارچه ای را جایگزین سازه سنتی کنیم؟

مزایای سازه پارچه ای باعث شده تا بیشتر از از ساختمان هایی با مصالح بتنی و آجری مورد توجه قرار بگیرند. سازه پارچه به علاوه ویژگی ها و کاربرد هایی که دارد برای ذخیره سازی و انبار داری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از ساختار ها و سازه های پارچه ای به دلیل هزینه هرچه کمتر و حمل و نقل آسان مورد استفاده بیشتری قرار می گیرد.

بهتر است در ایجا به مزایای سازه پارچه ای که باعث استفاده گسترده آن شده است بپردازیم:

1.حمل و نقل آسان و راحت

2.زمان تولید کوتاه

3.بهره وری انرژی

4. مقاومت و دوام بالا در برابر ضربه و شرایط جوی

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: طراحی های متنوع و زیبا در سازه های پارچه ای

سازه پارچه ای برای تطبیق پذیری طراحی شده است 

تنوع در ساخت سازه های پارچه ای باعث شده است تا مناسب برای هر کاربردی و نیازی باشد. این نوع از سازه ها به گونه ای طراحی شده اند تا در برابر شرایط جوی نامناسب مثل آفتاب شدید، باران، برف و... همچنین در برابر ضربه و پوسیدگی مقاوم باشند.

استفاده از سازه پارچه ای برای موارد بسیاری ایده آل و مناسب است مانند موارد زیر:

1.اقامتگاه های سیار

2.سفرهای اکتشافی

3.اردوگاه ها

4.نگهداری از وسایل نقلیه

و....

 دوام سازه پارچه ای

مقاومت و طول عمر بالا یکی از دلایل طراحی سازه های پارچه ای هستند. قابلیت سازه های پارچه ای محافظت در برابر اشعه ماورا نور خورشید در طولانی مدت و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب مثل بارندگی های فصلی می باشد.

 کاهش زمان ساخت با سازه های پارچه ای

دلایل متعددی باعث شده تا از سازه های پارچه ای به جای ساختمان های سنتی استفاده شود. برای مثال برای ساخت سازه های پارچه ای زمان بسیار کمتری صرف می شود و هزینه صرف شده برای ساختمان سازی قابل مقایسه با استفاده از ساختار های پارچه ای نمی باشد. ساخت بناهای ساختمانی ماه ها و یا حتی سالها زمان می برد در صورتی که سازه پارچه ای بهترین گزینه برای صرفه جویی در زمان می باشد.

 معماری قابل حمل با سازه پارچه ای

یکی دیگر از دلایل جایگزینی سازه پارچه ای قابل حمل بودن آنها نسب به ساختمان های با مصالح سنگین می باشد. همچنین سازه های پارچه ای را روی هر سطحی می توان جای گذاری کرد مانند بتن، سکوهای چوبی و... .

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت را نیز مطالعه کنید.

بهبود بهره وری انرژی با سازه پارچه ای

عبور نور از سازه پارچه ای باعث شده است تا هنگام روشنایی روز از سیستم روشنایی استفاده نکنیم و این امر باعث شده است تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

سخن پایانی

 فروشگاه دنیای چادر یکی از مراکزی است که مدل های مختلف سازه چادری را طراحی و به مرحله اجرا می رساند. پارچه ها یا غشای روکشی که در این سازه به کار برده می شود همگی با کیفیت بالا در فروشگاه دنیای چادر به فروش می رسد. ما در این مقاله قد داشتیم تا مزایای سازه چادری نسبت به ساختمان های سنتی راب رای شما شرح دهیم.

در صورتی که برای مسقف کردن و پوشاندن محیط باز مد نظر خود نیاز به سازه پارچه ای دارید می توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. در نهایت پس از مراحل طراحی و آماده سازی، متخصصین ماهر این فروشگاه به موقعیت شما آمده و سازه را نصب و اجرا می کنند.