Everything-about-tensile-structures-3

سازه کششی دارای ساختاری پارچه ای می باشد که توانایی تحمل باری که به آن وارد می شود را دارد. سازه های کششی دارای ویژگی های خاص خود هستند. برای مثال می توان با شرایط آب و هوایی هم سازگار شد. سازه کششی داریا قابلیت انعطاف پذیری قابل توجهی است.

 فشردگی بافت سازه های کششی

سازه کششی دارای روکش است که این روکش ها ساختاری چادری دارند. وظیفه اصلی این روکش های چادری مقاومت و محافظت در برابر بار ها و وزن های وارد شده به سازه می باشد.

تناسب سازه کششی 

براساس ابعاد و اندازه سازه کششی به سه گروه تقسیم می شود. سیستم های خطی و شبکه های مسطح سازه های کششی به چند دسته تقسیم می شوند و در جهت های مختلفی مثل افقی، عمودی و یا مایل می توانند قرار داشته باشند. این سازه های قابلیت شکل گیری در انواع متنوعی هستند. مانند سازه های تک انحنایی و...

 پوشش سازه های کششی

یکی از ویژگی هایی که سازه کششی دارد این است که می تواند در برابر هوا پوششی را تشکیل دهد. پانل هایی که درون شبکه را پر می کنند یا یک غشای چادری می تواند پوشش شبکه کابلی باشد.

سازه کششی یک غشا و یا یک پوسته محصور کننده است که روی یک قاب فشاری معمولی مضاعف کشیده شده است.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: ویژگی های پارچه سازه کششی

ویژگی های سازه کششی 

یکی دیگر از مزایای سازه کششی خاصیت پایین بودن اشتعال این سازه است و این یکی از نکات مهم این سازه است. سازه های کششی از تارپولین با وزن متوسط ساخته میشوند. متریالی که برای این سازه ها استفاده می شود دارای خاصیت ضد قارچ و ضد کپک زدگی است. ساختار سازه های کششی به گونه ای است که دارای مقاومت در برابر اشعه نور خورشید و همچنین شرایط نامناسب آب و هوایی دارند.

 مزایای سازه های کششی

1.استفاده از نور طبیعی خورشید در طول روز

2.تنوع در رنگ و طرح بندی

3.طراحی منحنی زیبا سازه ها

4.پوشانندگی فواصل زیاد

5.دوام و طول عمر بالا

6. مقرون به صرفه و کم هزینه

7. سبکی وزنی

8. حداقل تعمیر و نگهداری

سازه کششی، سازه ای متفاوت

سازه چادری در مکان های مختلفی کارایی دارد مانند پارک ها، ورزشگاه ها، و... . علاوه بر کاربرد و کارایی که سازه های کششی دارند از این سازه های برای زیبا و شیک جلوه نشان دادن محیط نیز استفاده های سیاری می شود.

سازه کششی به دلایل بسیاری جایگزین سازه های سنتی و فولادی شده است. برای مثال این سازه ها دوام و قدرت بالایی دارند، وزن بسیار سبکی دارند و دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگبندی می باشند.

یکی دیگر از بهترین ویژگی های سازه های چادری دارای یک شخصیت واحد و یونیک هستند که به مهندسین و معماران این توانایی را می دهد که شکل ها و پروژه های مهیجی را تجربه کنند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مهم ترین ویژگی های یک سازه کششی را نیز مطالعه کنید. 


سخن پایانی

چنانچه قصد خرید و سفارش هر مدل از سازه های پارچه ای را دارید می توانید به فروشگاه ما مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می توانید در صورت هرگونه سوال وابهام از مشاورین مجموعه بهره بگیرید.

همان طور که می دانید یا شنیده اید، اجرای سازه های کششی به هر مدلی که باشد باید نظارت مهندسین را در بر داشته باشد و محاسبات فنی روی آن انجام بگیرد. خبر خوش اینجاست که از این بابت نیز خیال تان راحت باشد.

نوع پارچه سازه کششی در فروشگاه دنیای چادر بسیار با کیفیت بوده و شما قادر خواهید بود بهترین پارچه را خریداری کنید. لازم به ذکر است که در صورت ثبت سفارش اجرایی شدن پروژه ها نیز برعهده فروشگاه دنیای چادر می باشد.