Waterproof-and-sunproof-tarpaulin

برزنت نوعی از جنس پارچه محسوب می‎گردد که از خصایص پارچه برزنت ضخامت، استحکام، ضد آب و ضد آفتاب بودن آن را می‏توان بیان نمود. از موارد استفاده جهت خرید برزنت می‏توان به ساخت و تولید کیف و ساک به خصوص ساک‏های تبلیغاتی، دوخت و استفاده چادرهای مسافرتی که در ابعاد و اشکال مختلف انجام می‎گیرد.

همینطور جهت تولید کیف‎های ضد آب، کاربردهای نظامی، تولید چتر، تولید روکش برای کولر و نظایر آن، چادر ماشین به ویژه وسایل نقلیه سنگین، تهیه سایبان و خیمه، جهت دوخت پرده‏های ضخیم، روکش وسایل و تجهیزات کشاورزی یا جهت کاور برای انواع و اقسام اجناس و غیره را نام برد. نکته مهم و اساسی در مصرف و خرید برزنت مقاومت مطلوب آن در برابر آفتاب و آب را می‏توان بیان نمود به طور مثال در امر تولید ساک‏های تبلیغاتی کیفیت مطلوب آن موجب میشود که به راحتی کار چاپ به خوبی و با کیفیت بالا بر روی برزنت محقق گردد. 

 فروش برزنت ضد آب

برزنت ضد آب اصولا با لایه‏ای از جنس پی‎وی‎سی پوشانده می‎گردد. خرید برزنت به جهت اینکه این پارچه می‎تواند در مقابل فشار تقریبی 1000 میلی‎لیتر آب مقاومت و دوام بالایی داشته باشد توصیه می‏گردد. به گونه‎ای که هیچ نوع درز یا شکافی در آن بوجود نخواهد آمد و به راحتی قابلیت تحمل در برابر فشارهای بالای آب را خواهد داشت.

لذا به دلایل ذکر شده برزنت ضد آب خواهان بیشماری در صنعت پوشاک دارد. از جمله موارد کاربرد و خرید برزنت به ویژه برزنت ضد آب در بیمارستانها و مراکز درمانی و اورژانس‏ها و غیره می‎باشد. علت این امر هم غیرقابل نفوذ بودن برزنت و مقاومت مطلوب آن جهت مقابله با انواع باکتریهای مهلک ذکر گردیده است.

 فروش برزنت ضد آفتاب

به جهت مقاومت بالا و ضخامت بسیار بالای پارچه برزنت به نور خورشید از برزنت ضد آفتاب استفاده می‎گردد. برزنت ضد آفتاب دارای قابلیت نسوز بودن و ضد آتش می‎باشد. لذا تحمل بالایی در برابر حرارت مستقیم دارد. از جمله کاربردهای برزنت ضد آفتاب می‎توان به استفاده آن در صنایع جوشکاری و ریخته‎گری و ساختمانی نام برد که عمدتا به عنوان عایق مورد استفاده می‎باشند

دنیای چادر همچنین در این زمینه مقاله های زیر برای خواندن پیشنهاد می دهد:

پارچه ترانزیتی نقره ای

چه محصولاتی با پارچه برزنت می توان تولید کرد؟

قیمت برزنت در بازار

قیمت برزنت ضد آب با توجه به نوسانات بازار و همینطور نبود امکانات و تجهیزات لازم جهت تولید مواد اولیه آن و همچنین نوسانات موجود بر قیمت دلار و ارز، دائما در حال تغییر می‏باشد. به گونه‏ای که در برخی موارد قیمت برزنت همچون کالاهای مهم و اساسی که دستخوش تغییر می‏گردند، قیمت انواع و اقسام پارچه برزنت هم در حال تغییر است.

البته باید این مطلب را ذکر نمود که ناخودآگاه این تغییر و تحولات در قیمت هم سبب گمراهی و بلاتکلیفی مصرف کنندگان گرامی و همچنین موجب سردرگمی تولیدکنندگان نیز می‎شود که بعضا جهت فروش برزنت ناچار به ذکر قیمتهای حدودی به مشتریان عزیز می‎گردند.

این در حالی است که همواره مشتریان به دنبال برزنت ارزان قیمت می‎باشند. بر حسب نوع بافت پارچه برزنت و نیز ضخامت و نوع الیاف مورد استفاده در آن، قیمت برزنت متفاوت می‎باشد. فروش برزنت در ابعاد و اندازه‏های گوناگون صورت می‎پذیرد. پارچه برزنتی جهت استفاده در مکان‎هایی با فضای باز، بسیار مقرون به صرفه و مناسب می‏باشد.

خرید و فروش برزنت

یکی از کاربردی‎ترین نوع پارچه‎های برزنت، پارچه برزنتی شمعی می‎باشد که این قبیل پارچه‎ها جهت خرید و استفاده برای ساخت چادرهای محافظ خودرو، ساخت آلاچیق و همچنین پوشش استخرها و مکان‏های مسقف بزرگ خریدار فراوانی دارد که در رنگ‎بندی‏های مختلف و در عرض بین 100 تا 200 و در وزن‎های 220 تا 750 عرضه می‎گردد. یکی دیگر از انواع پارچه ‏های برزنتی که مورد فروش فراوانی دارد، برزنت مخصوص جهت تولید و عرضه انواع کیف، کاور و ساک‏های تبلیغاتی می‎باشد.

با نگاهی به لیست قیمت اینگونه پارچه‏ها متوجه خواهید شد که با توجه به کیفیت بالا و عرضه کار خوب بالاخص جهت چاپ در کارهای تبلیغاتی، پارچه برزنتی مقرون به صرفه خواهد بود. عرض اینگونه پارچه‏ها 160 و رول آن 50 متر است که در انواع و اقسام رنگهای مختلف به کار می‏رود. 

پارچه ‏های برزنتی ضد آب و نفوذ اشعه نور خورشید که با لایه‏ هایی مانند پی‏وی‏سی یا چرم پوشانده می‎ شوند، با نامهای همچون برزنت ترانزیتی یا کانتینری شهرت دارند که جهت فروش عرضه می ‎گردند. عرض آنها تقریبا 150 متر و طول رول آنها تقریبا 28 متر است. این قبیل پارچه‏ها جهت استفاده برای چادر تریلر یا کامیون مرسوم می‎باشد.