Tarpaulin-fabric-for-making-fish-ponds

 امروزه پارچه برزنت برای مصارف مختلفی استفاده می شود. یکی از دلایلی که باعث افزایش کاربرد پارچه برزنتی شده است عملکرهای متنوع و متفاوت این پارچه است. 

یکی از استفاده هایی که از پارچه برزنت می شود ساخت استخر پرورش ماهی است. ما در این مقاله قصد داریم به اینکه چرا از پارچه کانتینری برای ساخت استخر پرورش ماهی استفاده کنیم بپردازیم. 

استخر پرورش ماهی با پارچه برزنت 

پارچه برزنت به دلیل خاصیت ضد آب بودن از محصولاتی است که به راحتی می تواند محیط مناسبی را برای پرورش ماهی فراهم کند. استخر برزنتی بهترین انتخاب برای صنعت پرورش ماهی است زیرا علاوه اجرا و نصب آسان و کیفیت و طول عمر بالایی که دارد قابلیت حمل و جابه جایی نیز دارد.

با توجه به تحقیقات بهترین شکل استخر برزنتی برای ماهی ها استخر گرد(دایره ای) می باشد چرا که با حرکت چرخشی و گردابی آب فضولات به سمت مرکز هدایت شده و از لوله خروجی خارج می شود. 

اجرای استخر پروش ماهی

ساخت اجرای استخر پرورش ماهی دارای موارد متفاوتی می باشد که به آنها می پردازیم:

1. رنگ عایق داخلی استخر: با توجه به تجربه به دست آمده استخرهایی که لایه آن با پارچه برزنت مشکی اجرا می شوند استرس بسیار کمتری را به خصوص به ماهی قزل آلا انتقال می دهد. 

2. شیب کف استخرهای پرورش ماهی: در مورد شیب  بین آبزی پروران اختلاف نظر وجود دارد ولی نظر اکثرا این است که به شیب حدود 20 درصد برای گونه های مختلف ماهی ها نیاز است.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: چه محصولاتی با پارچه برزنت می توان تولید کرد؟

 جنس استخر پیش ساخته

جنس استخر به خصوص استخر پرورش ماهی یکی از نکاتی است که شرکت های تولید کننده به آن توجه بسیاری می کنند تا بتوانند محصولی را تولید کنند که بیشترین کارایی را داشته باشد و مصرف کننده نیز از آن رضایت کاملی داشته باشد. 

استخر پیش ساخته در سال های اخیر معمولا از جنس پی وی سی، برزنت و یا فایبر گلاس ساخته می شود همه این مواد اولیه ای که به آنها اشاره شد در کاهش وزن و افزایش کیفیت این استخرها تاثیر گذار می باشد.

 دلایل استفاده از برزنت برای استخر پرورش ماهی

امروزه افراد به دنبال استفاده بهینه از مکان و زمان هستند به همین دلیل استفاده از استخر بتنی هم زمان بر  و هم هزینه برتربوده و در هر مکانی امکان ساخت ندارد. استخرهای پیش ساخته برزنتی به دلیل مقرون به صرفه بودن و ویژگی هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم گزینه مناسب تری برای ساخت استخر پرورش ماهی است. 

استخرهای پارچه برزنت به دلیل ویژگی هایی که دارند، مانند به صرفه بودن و سادگی در ساخت و همچنین متنوع بودن در ابعاد، طرح و رنگ و امکان ایجاد تجهیزات مورد استفاده برای ساخت استخر و مخصوصا استخرهای پرورش ماهی هستند. 


 نحوه ساخت استخر پیش ساخته ماهی

برای ساخت استخر پیش ساخته پرورش ماهی از جنس پارچه برزنت به زمینی که روی آن قرار می گیرد توجه کنید و دقت کنید زمین شیب نداشته باشد. سعی کنید شیب زمین حداکثر 10 درجه باشد. در نظر داشته باشید که قبل از ساخت همه اجسام و اشیاء مانند سنگ ریزه، چوب ها و سایر اجسام نوک تیز روی زمین و اطراف آن نباید باشد.

در استخر پیش ساخته پرورش ماهی شما نیازی به گود برداری، حفاری  و همچنین  ساخت بعضی امکانات جانبی ندارید. نردبان پیش ساخته همراه استخر پیش ساخته وجود دارد و نیازی به نصب پمپ های تصفیه آب ندارید و لوله کشی نیز از لیست کارهای شما حذف می شود. 

 ویژگی های استخر پرورش ماهی برزنتی

1. قابلیت نصب سریع و آسان

2. قابلیت جابه جایی و حمل و نقل آسان

3. نیاز به فضای کم

4. مقرون به صرفه

5. تنوع در اندازه، طرح و رنگ

در همین راستا می توانید مقاله پارچه برزنت برای روکش قایق ها را نیز مطالعه کنید. 

هزینه ساخت استخر برزنتی پیش ساخته ماهی

هزینه استخر برزنتی پیش ساخته پرورش ماهی در مقابل هزینه استخرهای بتنی و سازه ای قابل مقایسه نیست و بسیار کمتر می باشد. همانطور که گفته شد در ساخت استخر پیش ساخته ماهی نیازی به حفاری زمین اتصال به سیستم آب شهری وجود ندارد و همین مورد باعث کاهش هزینه می شود.  

 قیمت استخر پیش ساخته برزنتی

قیمت استخر پیش ساخته به همراه هزینه ساخت و لوازم جانبی آن جمعا خیلی کمتر از هزینه ساخت استخرهای بتنی است. زمانی که از این استخرها برای کسب و کار بخواهید استفاده کنید کاهش هزینه برای شما بسیار ضروری است. 

قیمت استخر پیش ساخته برزنتی شامل هزینه خود استخر پیش ساخته پرورش ماهی وهمچنین هزینه های نصب آن است که با توجه به نحوه نصب استخر متفاوت خواهد بود. 

 سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره استفاده پارچه برزنت برای ساخت استخر پرورش ماهی صحبت کردیم و ویژگی‌ و کاربرد‌های آن را بیان کردیم.

دنیای چادر تولید کننده و ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین پارچه برزنت است. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش می توانید از طریق لینک زیر با مشاوران دنیای چادر در ارتباط باشید.