Fabric-structure-is-the-best-place-to-store-fertilizer-before-the-planting-season-1

از آن جایی که ذخیره کود و به خصوص کود دامی با مشکلات بسیار زیادی از جمله بوی نامطبوع آن همراه است، یافتن راه حلی برای ذخیره کود تا قبل از فصل کاشت که بتوان آن ها را استفاده کرد، چالش بزرگی است. البته راه حل بسیار ساده و در دسترس است بله سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت است.

  کاربرد سازه پارچه ای در کشاورزی

کشاورزان باید به فکر یک محل مناسب برای نگهداری کود های خود باشند تا فصل مناسب برای کاشت محصول کشاورزی مورد نظر فرا برسد و سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت است.

سازه های پارچه ای علی الخصوص سازه های قوسی شکل خاصی که در معماری سازه های پارچه ای به نام سازه های وینکلر معروف هستند، از جمله بهترین انبار ها جهت نگهداری و بارگیری و تخلیه کود را در یک سطح غیرقابل نفوذ هستند.

سازه های وینکلر در واقع ساختمان های پارچه ای قوسی شکل با دهانه های شفاف هستند که به شکل اختصاصی در سطح جهانی برای این منظور طراحی، مهندسی و ساخته شده اند. 

مطالب پیشنهادی دنیای چادر:

روش استفاده از سازه پارچه ای

 چرا سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت است؟

پارچه مورد استفاده در سازه پارچه ای مناسب برای نکهداری کود ها از نوع پلی اتیلن است که به خوبی در برابر بارش برف و باران وتگرگ مقاومت می کند و از خیس شدن کودها و از بین رفتن آن ها محافظت می کند. البته لازم به ذکر است که سطح زمینی که این سازه های پارچه ای بر روی آن نصب می شود باید دارای پوشش غیر قابل نفوذ مانند بتن یا آسفالت باشد که احتمال آلوده شدن آب های سطحی با کود های ذخیره شده را به صفر برساند.

تهویه بسیار مناسبی که فضای زیر سازه های پارچه ای دارند باعث می شود که ادعا داشته باشیم سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت است. از آن جایی که خشک بودن محل نگهداری کودها قبل از فصل برداشت یکی از نکات ضروری در نگهداری آن ها است و سازه های پارچه ای نیز همگی ضد عایق و ضد رطوبت هستند و همچنین تهویه هوای مناسبی نیز دارند باعث می شود که سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت باشد.

 سازه پارچه ای قوسی

نوع سازه های قوسی شکل چادری که به سازه های وینکلر معروف هستند از جمله بهترین فرم سازه های پارچه ای جهت نگهداری بهینه کود ها قبل از فصل کاشت شناخته شده اند. این سازه ها همچنین دارای خرپا هایی هستند که برای کشاورزان حرفه ای که می خواهند یک انبار مهندسی ساز برای کود های خود داشته باشند تا نیازهای بارگیری و تخلیه آنها را برآورده کند.

زیرا سازه پارچه ای طرح وینکلر فضای بیشتری را برای تجهیزات جابجایی سریع و کارآمد کود مانند لیفتراک فراهم می کنند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله قابلیت های متفاوت سازه پارچه ای را مطالعه کنید. 

 چگونه سازه پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت است؟

سازه های پارچه ای بهترین مکان نگهداری کود قبل از فصل کاشت می توانند باشند زیرا با ایجاد یک سوله کاملاً عایق از هر گونه آب باران و رطوبت هوا و ایجاد سایبانی مناسب در برابر تابش نور خورشید، کود ها از هر گونه آفت محیطی حفظ می کند.

همچنین سطح و دیوارهای پارچه ای سازه های چادری هرگز کپک نمی زنند و قارچ و جلبک نمی سازند بنا براین سازه های پارچه ای می توانند جزو یکی از بهترین مکان ها برای نگهداری کود قبل از فصل کاشت باشند.

همچنین مزیت سبک بودن و اجرای سریع آن ها و قابلیت جمع شدن سازه های پارچه ای قابلیتی ویژه و منحصر به فرد برای این کار به حساب می آید. زیرا کشاورزان به راحتی می توانند سوله پارچه ای را پس از فصل کاشت و استفاده از کودهای ذخیره شده جمع کنند و پارچه ها را تا کنند و به راحتی در یک فضای کوچک و کم جا ذخیره کنند تا زمان بعدی که بخواهند دوباره کود ها را ذخیره سازی کنند.

بنا براین مزیت قابلیت جمع شدن و قابلیت برچیده شدن و دوباره ساختن آسان و سریع سازه های پارچه ای مزیتی کاملاً منحصر به فرد برای سازه های پارچه ای است که به خوبی می توانند بر این نیاز منطبق باشد. زیرا شما کدام سازه مقاوم و عایقی را به جز سازه های پارچه ای سراغ دارید که بتوانید هر وقت نیاز داشتید آن ها را سریع و راحت بر پا کنید و بعد از چندین ماه استفاده، دوباره آن ها را به سادگی جمع کنید و به راحتی در کمترین فضای ممکن برای مصارف بعدی در ماه ها و سال های آینده انبار کنید.

فروشگاه دنیای چادر یکی از مراکزی است که در این حرفه فعالیت می کند وانواع سازه پارچه ای را طراحی و به مرحله اجرا می رساند. پارچه ها یا غشای روکشی که در این سازه به کار برده می شود همگی با کیفیت بالا در فروشگاه دنیای چادر به فروش می رسد.