What-products-can-be-produced-with-tarpaulin-fabric-1

امروزه کاربرد پارچه برزنت را در تمامی مناطق و محصولات می توان دید. از این پارچه ها در صنعت پوشاک برای تولید انواع لباس ها، در تولید روکش های وسایل یا بار ماشین، تولید ساک ها و کلاه های ورزشی، سایبان ها، سقف سوله ها و ... می توان به کار برد.

در این مقاله قصد داریم در خصوص پارچه های برزنتی، انواع آن و کاربرد آن سخن بگوییم. پس اگر علاقه مند به دانستن اطلاعات بیش تر درباره این محصول هستید، تا انتهای مطلب را با ما همراه باشید.

مجموعه دنیای چادر با سالیان سال تجربه در زمینه ارائه انواع خدمات و محصولات برزنتی ، آماده خدمت رسانی به تمامی متقاضیان و مشتریان در سراسر کشور می باشد. 

 پارچه های برزنتی و انواع آن

برزنت ها نوعی پارچه از جنس مواد مصنوعی پلی آستر هستند. گاه این پارچه ها را از نخ پنبه ای هم تولید می کنند اما استفاده از پلی آستر رایج تر است. از مهم ترین ویژگی های این محصول، ضد آب بودن آن است. به طوری که هیچ گونه ذرات آب و دیگر مواد را از بافت و الیاف خود عبور نمی دهد.

جنس این پارچه کمی زبر و خشک است. برزنت ها را در انواع رنگ ها و طرح ها تولید می نمایند. بسته به نوع ضخامت آن ، کاربردهای استفاده از آن می تواند متفاوت باشد. تعداد لایه های روی هم قرار گرفته از مواد پلی آستر در این محصول از یک لایه تا شش لایه می باشد. معروف ترین و پرکاربردترین نمونه های برزنتی، نمونه های سه لا و شش لا هستند.

انواع پارچه های برزنتی از نظر جنس و الیاف عبارتند از پارچه های برزنتی شمعی، برزنت های نسوز یا عایق، برزنت های نانو، برزنت های کانتینری یا ترانزیتی، برزنت های نظامی و ... . در این میان نمونه های شمعی استفاده بیش تری دارند. در ادامه درخصوص کاربردهای پارچه برزنتی مطالبی را برای شما بیان می نماییم.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر:

پارچه برزنت نسوز چه نوع پارچه ای است؟

 

کاربردهای پارچه برزنتی

همان طور که در بخش های قبل گفته شد، از پارچه های برزنت در مکان ها و صنایع مختلف استفاده می گردد. در زیر تمامی این کاربردها را شرح می دهیم :

  • تولید انواع پوشاک : یکی از کاربردهای پارچه برزنتی در صنعت پوشاک است. از آن جایی که برزنت ها ضد آب هستند و هیچ گونه آب و رطوبتی را از خود عبور نمی دهند، از آن ها برای تولید انواع لباس های بارانی و کاپشن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن از برزنت ها می توان انواع کلاه ها، ساک ها، لباس های ورزشی و کوله های ورزشی و کوهنوردی تولید نمود.
  • تولید روکش های تجهیزات : این پارچه ها علاوه بر آب، انواع گرد و غبار و آلودگی را نیز از خود عبور نمی دهند، بنابراین می توان از آن ها برای نگهداری و حفاطت از تجهیزات و دستگاه ها در زمانی که استفاده ای ندارند به کار برد. علاوه بر تجهیزات، برزنت ها برای روکش کردن قایق ها، محصولات کشاورزی و ... بسیار مناسب هستند.
همچنین می توانید مقاله پارچه برزنت برای روکش قایق ها را مطالعه کنید. 
  • روکش بار کامیون ها : رانندگان ماشین های سنگین ممکن است در انواع شرایط آب و هوایی مجبور به جا به جایی و حمل بارهای خود باشند. بنابراین بایستی این بارها را از آب باران یا برف و طوفان و ... حفاطت کرد تا آسیبی به آن ها وارد نگردد. به همین دلیل است که بر روی بارهای خود پوششی از جنس برزنت می کشند تا بارها سالم به مقصد رسانده شوند. این روکش ها مطابق با سایز بخش بار ماشین ها ساخته می شوند و از طریق فروشگاه دنیای چادر قابل سفارش دهی می باشند.
  • سایبان ها : تا به حال به سازه های چادری یا سایبان های پارچه ای توجه کرده اید؟ جنس اکثر این پارچه ها از برزنت است. دلیل این استفاده ، ضد آب بودن و مقاوم بودن پارچه برزنت است. علاوه بر آن ، این پارچه ها چندان نور خورشید را از خود عبور نمی دهند و می توانند سایه ای دلچسب را ایجاد نمایند. از این سایبان ها می توان در تمامی پارک ها، حیاط منازل و ... استفاده کرد. 
  • محصولات نظامی : از دیگر کاربردهای پارچه برزنتی، تولید انواع محصولات نظامی است. این محصولات را از پارچه های نظامی می سازند. تولید انواع روکش بار ماشین های نظامی، کوله ها، کلاه ها، پیراهن و شلوار، چادر های نظامی و ... با این نمونه برزنت ها امکان پذیر است. از این محصولات در مناطق نظامی و ارتش، اردوهای نظامی، پایگاه های بسیج، مناطق جنگی و ... استفاده می گردد.
  • سقف مکان های روباز: علاوه بر سایبان ها و سازه ها، از انواع برزنت ها برای تولید سقف مکان های روباز استفاده می گردد. این مکان ها شامل استخرهای روباز، سوله ها، ورزشگاه ها و ... می باشند. به این ترتیب از ورود انواع آشغال ها و آلودگی های موجود در هوا به داخل سوله یا آب استخر جلوگیری می شود.
  • محصولات نسوز: نوعی از برزنت ها نسوز هستند. این پارچه های برزنتی را از مواد و نخ های نسوزی هم چون آزبست، تفلون و ... می سازند. همان طور که از نام این پارچه ها پیداست نسوز هستند پس مانند عایق های حرارتی عمل کرده و تحمل دما و گرماهای بسیار شدید را دارند. از جمله لباس ها و محصولات نسوز شامل لباس های عایق، انواع دستکش های حرارتی و نسوز و ... می باشد.
  • انواع چادر ها: از دیگر کاربردهای پارچه برزنتی، تولید انواع چادرها می باشد. تمامی چادرهای مسافرتی، تونلی، گنبدی، اسکلتی و ... را می توان از بهترین پارچه های برزنتی ساخت. این چادرها به دلیل خصوصیات منحصر به فرد برزنت، در تمامی مناطق و شرایط جوی قابل استفاده می باشند.


تمامی نمونه های برزنت را می توان در فروشگاه دنیای چادر یا وبسایت اینترنتی آن دید و سفارش داد. این فروشگاه با سال ها تجربه در زمینه ارائه و فروش انواع پارچه ها و محصولات برزنتی، بهترین و باکیفیت ترین خدمات را به مشتریان در سراسر کشور ارائه می دهد. هم چنین انجام تمامی پروژه های سازه ای یا محصولات برزنتی که نیاز به نصب داشته باشند را در سراسر کشور اجرا می نماید.