design-and-construction-of-warehouse-with-container-linoleum-fabric-2

مشمع کانتینری یکی از انواع پارچه های صنعتی است که از ترکیب فلامنت و پنبه تولید می شود. الیاف به کار رفته در این پارچه ها انعطاف پذیری مناسبی به آن ها می دهند که باعث استفاده از آن در ساخت سازه های پارچه ای مانند انبار می شود. حال می خواهیم ببینیم طراحی و ساخت انبار تجهیزات با سازه مشمع کانتینری چگونه است؟

ویژگی های پارچه مشمع کانتینری

قابلیت شستشوی راحت و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال و مقاومت در برابر رشد کپک و ایجاد بوی بد در پارچه نیز از دیگر ویژگی های این نوع پارچه ها است که موجب شده از آن ها در ساخت انبار های تجهیزات استفاده شود.

همچنین مقاومت پارچه مشمع کانتینری در برابر مواد شیمیایی خورنده مانند انواع اسید و مقاومت آن در برابر نفوذ اشعه ماوراء بنفش خورشید ویژگی های بسیار منحصر به فردی است که دلیل استفاده از آن در ساخت انبار تجهیزات شده است.

در همین راستا مطلب مهم ترین ویژگی های پارچه کانتینری را برای مطالعه به شما پیشنهاد می کنیم.

کاربردهای مشمع کانتینری

از آن جایی که سقف تمام انبار ها لزوماً باید از مواد غیر قابل اشتعال ساخته شود و این مشمع کانتینری یک پارچه برزنت ضد اشتعال است لذا بهترین گزینه برای طراحی و ساخت انبار تجهیزات با سازه مشمع کانتینری است.

علاوه بر این اغلب تجهیزات حساس به رطوبت هوا و البته آب هستند و با نفوذ مقدار کمی رطوبت هوا به آن ها از کیفیت شان کم می شود و چه بسا کارایی خود را از دست بدهند، بنا براین باید درون سوله ای باشند که کاملاً ضد آب و ضد رطوبت باشد. این مساله به خصوص در مناطق رطوبتی شمال کشور خیلی حائز اهمیت است و به همین دلیل بهتر است انباری که در آن تجهیزات و لوازم نگه داری می شوند نسبت به هرگونه آب یا رطوبت هوا نفوذ ناپذیر باشند.

سازه هایی از جنس چادر کانتینری از این نظر کاملاً عایق و قابل اطمینان هستند، لذا بیشتر انبار های تجهیزات علی الخصوص انبار های مدرن و جدید از نوع پارچه های کانتینری ساخته می شوند یا حتی اگر حصار دیواره های کلی محوطه انبار از جنس آجر و ماسه و مصالح قدیمی باشد، سقف انبار و فضا سازی داخلی محوطه انبار از جنس مشمع کانتینری است.

مزایای طراحی و ساخت انبار با مشمع کانتینری

 از مزایای طراحی و ساخت انبار تجهیزات با سازه مشمع کانتینری می توان به سرعت نصب بسیار بالای این سازه های پارچه ای اشاره نمود. پارچه های مشمع کانتینری دارای جنس بسیار سبکی هستند و اجرای آن ها نسبت به سایر سازه ها به تمهیدات کمتری نیاز دارد.

همچنین به دلیل عایق بودن مشمع کانتینری دمای هوا در زیر چادر کاملاً مقاوم است و سوله در برابر اشعه ماورا بنفش نیز محافظت می شود.

ضمن این که طراحی و ساخت انبار تجهیزات با سازه مشمع کانتینری قابلیت نور پردازی در شب را دارد و به دلیل خصوصیات پارچه کانتینری تمیز کردن آن بسیار آسان می باشد.

مطلب پیشنهادی دنیای چادر:

پارچه کانتینری ماشین های صنعتی

چگونگی ساخت انبار با پارچه مشمع کانتینری

 در انبار تجهیزات یا سوله چادری باید از اتصالات پیچ و مهره استفاده کرد. وزن این نوع انبارهای چادری به دلیل وجود ستون هایی در وسط آن ها سبک می باشد و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند. کف این نوع از سازه های چادری را با بتن نرم می پوشانند و برای پوشش بدنه اگر بخواهند که کل سازه سبک تر شود از ساندویچ پانل استفاده می کنند.

سپس در راستای طراحی و ساخت انبار تجهیزات با سازه مشمع کانتینری ابتدا اسکلت فلزی انبار را از جنس فولاد و یا فلزات بسیار مستحکم دیگر و با استفاده از سازه های کابلی با کیفیت نصب و اجرا می کنند و سپس روکش پارچه ای سازه را از جنس مشمع کانتینری بر روی آن نصب و اجرا می کنند.

از لحاظ تنوع فرم و شکل سازه های کانتینری در ساخت انبار ها باید بگوییم که انواع فرم های شید و خیمه ای و همچنین کایت از جمله مدل هایی محسوب می شوند که توسط کارشناسان طراحی و معماری برای ساخت انبار های چادری توصیه شده اند.

به دلیل جنس خاص پارچه کانتینری نور طبیعی تأمین شده توسط خورشید درروز روشنایی کافی در زیر چادرها را تأمین خواهد کرد و در شب هم از نور پردازی زیر سقف این سازه های چادری ها می توان استفاده کرد.

 خرید مشمع کانتینری

همچنین می توانید محصولات برزنتی، روکش های ترانزیتی و چادرهای نمایشگاهی از جنس برزنت ترانزیتی را در اندازه دلخواه خود سفارش دهید تا در کم ترین زمان و به بهترین شکل برای شما طراحی و دوخته شوند. همچنین اجرا تمامی پروژه های برزنتی و سازه های چادری یا پارچه ای توسط متخصصان فروشگاه دنیای چادر در سراسر کشور امکان پذیر است.