general-maintenance-of-tent-structures-8

رعایت بهداشت و اصول نگهداری سازه های چادری در شرایط مختلف امری حیاتی است. زیرا این عمل سبب می شود عمر سازه بیش تر شده و هم اگر ایرادی در طول استفاده پیدا کند، زودتر رفع شود. 

هم چنین با نگهداری درست و اصولی و رعایت نکات مرتبط با آن می توانید تا حد زیادی هزینه های تعمیرات و نگهداری یا تعویض آن ها را کاهش دهید و از طرفی به حفظ زیبایی محیط نصب این سازه ها کمک نمایید.  

نصب سازه های چادری چه تاثیری بر محافظت از آنها دارد؟ 

امکان نصب انواع سازه های چادری در ابعاد و اندازه های دلخواه در محیط ها و فضاهای گوناگونی همچون پارک ها، لب ساحل و ... وجود دارد.

جنس این سازه ها از پارچه های کششی تشکیل شده اند و لایه های کامپوزیتی دارند. هم چنین مقاومت آن ها در برابر مواردی چون باران، برف، نور، گرمای خورشید و وزش باد بسیار عالی است.

این سازه ها شرایط نگهداری متفاوتی دارند ، پس باید زمان های معین و مرتب برای مثال ماهیانه بررسی شوند و به همین جهت نظافت سازه های چادری باید کاملا درست و صحیح اجرا شود.

اما در این خصوص باید اشاره کنیم زمانی که سازه چادری دارای شیب تند نسبت به محیط باشد، گرد و غبار کم تری جذب می کند و اگر افقی نصب شود احتمال گرد و غبار بیش تر است. 

به همین ترتیب گردگیری و تمیز کردن باید زودتر انجام شود. یادتان نرود نصب چادر ها نسبت به شرایط جوی مثل باد، باران، برف و... باید بررسی و انجام شود. 

 معرفی سازه چادری

انواع سازه چادری مجموعه ای از سازه های فضایی که شامل ویژگی هایی مانند سبکی ، شفافیت، انعطاف پذیری و طرح های زیبا هستند. این ویژگی ها سبب افزایش استفاده از آن در ساخت بناها در مکان های مختلف مثل تجاری، اداری، ورزشی، سایه بان و... در محیط های شهری و عمومی استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با سازه های چادری و کاربرد های آن پیشنهاد می کنیم مطلب طراحی و ساخت سوله با سازه چادری را مطالعه نمایید.

 

راه اندازی و اصول نگهداری از سازه چادری

برای راه اندازی اصولی سازه های چادری باید به ترتیب زیر عمل نمایید.

۱_ مشخص شدن نوع استفاده سازه چادری

۲_ تهیه کامل نقشه از محل نصب سازه

۳_ به سازه مورد نظر، مدل مربوطه را بدهید.

۴_ متناسب بودن شکل ظاهری سازه با نوع کاربرد آن

۵_ صفحه گذاری در محل اتصال دیرک و ستون ها

۶_ جای گذاری مونتاژ سازه و اجرای پوشش چادر روی سازه

۷_در آخر حتما اصول نگهداری سازه های چادری نصب شده را به صورت دقیق و کامل فراگرفته و رعایت کنید

 روش های اتصال سازه های چادری

سازه های پارچه ای برخلاف ساختمان ها احتیاجی به مصالح ندارند و قبل از تحویل در کارگاه آماده می شوند. با خاصیت کششی که این پارچه برزنت های چادری دارد مقاومت آن ها زیاد است و باید به گونه ای متصل شود که این خاصیت کشسانی در همه نقاط یکسان باشد

 روش های اتصال شامل موارد زیر می شوند :

  • چسب پارچه
  • جوش صنعتی
  • جوش پارچه
 راه های نظافت و نگهداری از سازه های چادری چگونه است؟

_ محل سازه بسیار اهمیت دارد و این که اگر وسط شهر باشد نسبت به بقیه نقاط گرد و غبار بیش تری جذب می کند پس باید سطح سازه چند سال یک بار به صورت درست و اصولی شسته شود.

۲_ نگهداری سازه های چادری به صورت اصولی این گونه است که به طور مرتب چادرها و پارچه ها تمیز شوند.

۳_ تمیزی و بهداشت تنها برای سطح بیرونی سازه نیست و قسمت درونی سازه بسیار مهم است و نباید فراموش شود. البته این موضوع به محل و میزان آلودگی آن محل نیز بستگی دارد.

4_ زمان متوسط برای شست و شوی سازهها به طور معمول بین ۵ تا ۱۰سال است که با توجه به تناسب گرد و خاک منطقه باید رعایت شود.

پیشنهاد  برای مطالعه:

آشنایی با سازه چادری

سخن پایانی:

 فروشگاه دنیای چادر ارائه دهنده انواع سازه های چادری، سازه کششی، پارچه برزنت، پارچه کانتینری و... به تمامی متقاضیان می باشد که می تواند طراحی و تولید این سازه ها را مطابق با سلیقه شخصی شما و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. هم چنین خدماتی هم چون نصب این سازه ها را در تمامی کشور به شما ارائه می دهد.

دنیای چادر برای راهنمایی بهتر و نگهداری از سازه های چادری در کنار شما خواهد بود.