what-kind-of-fabric-is-fireproof-tarpaulin

پارچه برزنت نسوز نوعی از پارچه های برزنتی است که به عنوان عایق حرارتی عمل می کند و تحمل دماها و گرماهای بسیار زیاد را دارد. از این پارچه ها در صنایعمناطق مختلفی استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را در باره ی پارچه های برزنتی عایق یا نسوز و کاربردهای آن بیان کنیم. پس تا انتهای مطلب برای دانستن اطلاعات بیش تر با ما همراه باشید.

فروشگاه دنیای چادر با سال ها تجربه، ارائه دهنده انواع پارچه های برزنت نسوز و عایق در تمامی ابعاد و سایزهای مورد نیاز شما می باشد. سفارش دهی و خرید از این مجموعه به صورت حضوری و اینترنتی از وب سایت دنیای چادر امکان پذیر می باشد. 

؟پارچه های برزنتی نسوز چیست

نام این برزنت ها خود گویای ویژگی های و کاربردهای فوق العاده آن می باشد. این پارچه ها به راحتی نمی سوزند و تحمل دماها و گرماهای بسیار زیاد را دارند. به همین دلیل برای استفاده در مکان هایی که در ارتباط مستقیم با آتش است، بسیار مناسب می باشند. علاوه بر حرارت، این برزنت ها به نوعی عایق الکتریکی هم هستند. هم چنین در برابر رطوبت و آب زنگ نمی زنند.

تحمل دمای این پارچه ها و محصولات تولید شده از آن ها تا بالای 500 درجه ی سانتی گراد است. جنس این پارچه ها از بهترین الیاف های فایبر گلاس و شیشه است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند. از طرفی مقاومت این پارچه های برزنتی در برابر پارگی نیز بسیار زیاد است. استحکام بالای این پارچه ها سبب گشته تا به راحتی ساییده یا پاره نشوند و تا سالیان سال بتوانند برای شما کار کنند.

قیمت  چادر برزنت ها با توجه به مواد اولیه ی آن و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، کمی گران تر از سایر برزنت های معمولی می باشد. اما این قیمت با توجه به کارایی و عملکرد فوق العاده آن ها بسیار منطقی است. از طرفی یک بار هزینه برای آن ها، شما را تا سالیان سال خرید مجدد بی نیاز می نماید.

پارچه برزنت نسوز را می توان در انواع ضخامت از نیم میلی متر تا 3 میلی متر تولید نمود. انواع پارچه های برزنتی نسوز شامل مواردی همچون فایبرگلاس، فایبرگلاس فویل دار، آزبست، سیلیکون و ... می باشند. کاربرد این پارچه ها در صنایع مختلف می تواند متفاوت باشد. در ادامه ویژگی های هر یک از این پارچه ها را برای شما شرح می دهیم.

انواع پارچه برزنت نسوز

پارچه برزنت نسوز با توجه به مواد اولیه آن انواع مختلفی دارد.

  • برزنت های فایبرگلاس

مواد اولیه ی این پارچه های برزنتی، الیاف های فایبرگلاس نسوز است. در واقع ترکیبات این پارچه را می توان از الیاف شیشه و رزین دانست. کاربرد پارچه های فایبر گلاس را در صنایع مختلف و در تولید انواع پتوها و پرده های جوشکاری می توان دید.

از طرفی همچون عایق صوتی عمل می کنند پس برای درزگیری درب ها هم بسیار مناسب هستند. نمونه رزین های استفاده شده در تولید برزنت های فایبرگلاس از نمونه هایی همچون اپوکسی، پلی استر و وینیل آستر هستند. این پارچه ها مقاومت بسیار بالا و استحکام زیادی در برابر انواع اشعه های یووی دارند.

شما همچنین از این نوع برزنت می توان به عنوان خرید برزنت مناسب برای لوازم ورزشی نیز استفاده کنید.

برزنت های آزبست:

 آزبست از بهترین الیاف و مواد اولیه ی پارچه ها و محصولات نسوز است. اما از معایب آن می توان به ضررهای بسیار آن برای سلامتی انسان و ریه های انسان اشاره کرد. به همین دلیل است که سالیان بسیاری است که استفاده از این محصولات در کشورهای مختلف ممنوع گشته است. اما با این حال برای تولید انواع لباس های حرارتی و نسوز، درزگیری و عایق بندی دیواره های کوره های صنعتی، تولید انواع لنت های ترمز یا کلاچ ماشین و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

  • پارچه برزنت های سیلیکونی:

از دیگر مواد اولیه پارچه ترانزیتی نسوز سیلیکون ها هستند. مواد تشکیل دهنده ی این پارچه های برزنتی، الیاف فایبرگلاس و پلیمرهای سیلیکونی می باشند. ویژگی های این پارچه مشابه دیگر پارچه های برزنتی عایق است اما کاربرد آن ها در صنایع مبلمان ، تولید انواع لباس ها و پوشاک های حرارتی و نسوز و جلیقه های ضد آتش می باشد. تحمل حرارت این پارچه ها تا دماهای بالا تر از 600 درجه سانتی گراد هم می باشد. 

پارچه های برزنتی فایبرگلاس فویل دار:

این پارچه برزنت، خاصیت ها و قابلیت هایی همچون نمونه های فایبرگلاس را دارد. تنها تفاوت آن با برزنت فایبر گلاس در این است که یک لایه فویل آلومینیوم بر روی فایبر گلاس پوشانده است. وجود لایه آلومینیوم در این پارچه سبب گشته تا خاصیت کششی و تنشی این برزنت ها به شدت افزایش یابد. 

معمولا این پارچه ها را در وزن بسیار کم می سازند پس از برزنت های سبک به شمار می روند. برزنت های فویل دار می توانند دما و گرمایی از 550 درجه تا 700 درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

خرید پارچه های برزنتی عایق

خرید انواع پارچه برزنت نسوز از مراکز فروش محصولات و پارچه های برزنتی امکان پذیر است. اما اگر به دنبال یک مجموعه خوشنام در این زمینه می گردید، دنیای چادر می تواند بهترین انتخاب شما باشد. مجموعه دنیای چادر متشکل از متخصصان مجرب، ارائه دهنده ی انواع پارچه های برزنتی و نمونه های نسوز می باشد. 

با مراجعه حضوری به این فروشگاه یا وب سایت اینترنتی آن ، می توانید خریدی مطمئن را تجربه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیش تر درخصوص ویژگی ها و کاربردهای پارچه برزنت نسوز، می توانید با مشاوران این مجموعه تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های آن ها بهره ببرید.

سخن نهایی

امروزه پارچه های برزنت نقش ویژه ای در تولید انواع محصولات و صنایع مختلف دارند. از مهم ترین پارچه های برزنتی ، نمونه های نسوز یا عایق است. این پارچه ها را از انواع الیاف ها و نخ های نسوز همچون فایبرگلاس، سیلیکون ، آزبست و ... می توان ساخت.

از جمله کاربردهای این محصول برای تولید انواع لباس ها و دستکش های حرارتی، درزگیری و عایق بندی درب ها، تولید روکش های مبلمان و ... می توان نام برد.