everything-about-wax-cloth

 همه چیز درباره ی پارچه شمعی و کاربرد های آن:

امروزه استفاده از پارچه های برزنت بیش از پیش رواج یافته است. این نوع از پارچه ها با توجه به خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی که دارند برای ساخت و تولید موارد گوناگونی به کار می روند. پارچه های برزنتی موجود در بازار اکثرا خارجی هستند و توسط بسیاری از تولید کنندگان به داخل کشور وارد می شوند و در بازار ها به فروش می رسند.

یکی از انواع نمونه های پارچه ی برزنتی، پارچه های شمعی می باشد. فروشگاه دنیای چادر از مراکز فروش انواع پارچه ها و چادر های برزنتی و نمونه های شمعی می باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص پارچه شمعی و کاربرد های آن سخن بگوییم.

پارچه های برزنت شمعی چیست؟

پارچه های شمعی یکی از انواع پارچه های برزنتی می باشند که امروزه استفاده از آن ها در مکان های مختلف افزایش یافته است. این پارچه ها برخلاف نمونه های قدیمی برزنت که از جنس نخ پنبه بودند، بیش تر از موادی هم چون پلی آستر تولید می شوند. 

ویژگی های پارچه های برزنت شمعی: 

اگر بخواهیم از پارچه شمعی و کاربرد های آن سخن بگوییم باید بدانید که این پارچه ها قابلیت بالایی در دفع آب از خود دارند، به نحوی که هیچ گونه مواد و آبی را از بافت خود عبور نمی دهند. به همین دلیل آن ها را با نام پارچه های شمعی ضد رطوبت هم می شناسند. از مهم ترین ویژگی های پارچه شمعی و کاربرد های آن، استحکام و مقاومت آن هاست.

این پارچه ها از بهترین مواد تولید می شوند و استقامت بسیار بالایی دارند به نحوی که تا سالیان سال قابل استفاده می باشند و هیچ گونه مشکلی برای آن ها پیش نمی آید. از دیگر ویژگی های پارچه شمعی و کاربرد های آن استفاده برای تولید کاور ها و پوشش های سایبانی استخر، سوله و.... می باشد. پارچه ترانزیتی ها علاوه بر آب، نور خورشید را هم از خود عبور نمی دهند و به همین علت برای استفاده در مناطق آفتابی هم مناسب می باشند.

کاربرد های پارچه برزنت شمعی:

  • استفاده در صنعت پوشاک برای موارد متعدد از جمله تولید انواع لباس هم چون کاپشن ها و پالتو های ضد آب، تولید کاور های بارانی، ساخت پیش بند های نوزادان و..‌.. این پارچه ها را اغلب به خاطر خاصیت ضد آب بودن آن در صنعت پوشاک استفاده می کنند. کاپشن ها و پالتو های تولید شده با پارچه برزنت شمعی نیاز به تجهیزات خاصی برای دوخت دارند و به همین دلیل در کارگاه های پشم شیشه تولید می شوند.
  • استفاده برای سایبان ها و کاور ها که یکی از مهم ترین این ساییان ها، آفتاب گیر های جلوی اتوموبیل است که آن ها را در بسیاری از ماشین ها دیده ایم.
  • تولید چادر های مسافرتی، این چادر ها باید به نحوی باشند که در زیر باران و آفتاب داغ بتوان از آن ها استفاده کرد و نه نور خورشید را از خود عبور دهند و نه آب باران. تولید بسیاری از چادر های مسافرتی به خاطر ویژگی های پارچه شمعی توسط این پارچه ها صورت می پذیرد.
  • تولید کاور های دستگاه ها و ماشین آلات گوناگون، برای نگهداری از وسایل و دستگاه ها کاور ها ساخته می شوند. این کاور ها باید مقاوم باشند به همین دلیل از پارچه های برزنتی برای ساخت آن استفاده می شود.

انواع پارچه های برزنت شمعی: 

علاوه بر ویژگی های گوناگون پارچه شمعی و کاربرد های آن، انواع این پارچه ها بسیار اهمیت دارد. امروزه پارچه های برزنتی را در نمونه های گوناگون می سازند هم چون:

  • پارچه شمعی پشت نقره ای: از مشهور ترین و پرکاربرد ترین نمونه های برزنت شمعی هستند. این پارچه ها در میان موارد متعدد بسیار ارزان هستند و برای تولید انواع آفتاب گیر ها و... استفاده می شوند. تنها نکته ای که در خصوص آن ها وجود دارد این است که بافت خشکی دارند و برای تولید کاپشن ها آن چنان مناسب نمی باشند.
  • پشت لاستیکی: نسبت به پشت نقره ای ها ضخامت بالاتری دارند و در عین حال بافت نرم تری هم دارند. بر خلاف نمونه ی قبل برای تولید پوشاک، انواع کاور ها و کیسه ی خواب استفاده می شوند.
  • پشت سفید: دلیل این نامگذاری لایه ی سفید ضد آب این پارچه هاست.
  • پارچه شمعی مموری: از گران ترین نمونه های برزنت شمعی می باشند که اغلب در صنایع پوشاک استفاده می شوند.

خرید پارچه برزنت شمعی:

یکی از مسائل مهم در هنگام خرید، توجه به ویژگی پارچه برزنت شمعی و کاربرد های آن می باشد. قبل از خرید باید بدانید به دنبال چه نوع پارچه ی شمعی هستید و بعد برلی خرید آن اقدام نمایید. 

فروشگاه دنیای چادر از معتبر ترین مراکز فروش پارچه های شمعی بر حسب نیاز شما می باشد که می توانید به صورت حضوری به آن مراجعه و یا از طریق اینترنت و سایت مربوطه کالای مورد نظر را خریداری نمایید. علاوه بر آن می توانید توضیحات بیش تر در خصوص پارچه شمعی و کاربردهای آن را در صفحات مختلف این سایت ببینید.

سخن نهایی:

پارچه های شمعی از مهم ترین نمونه های برزنت موجود در بازار می باشند. این پارچه ها انواع مختلفی دارند و توسط بسیاری از مراکز فروش در سراسر کشور به مشتریان ارائه می گردند. از جمله فروشگاه های فعال در این زمینه فروشگاه دنیای چادر است که به فروش انواع پارچه های برزنتی می پردازد. در این مقاله سعی کردیم شما را با انوع پارچه شمعی و کاربرد های آن آشنا سازیم و در خرید آن از فروشگاه دنیای چادر، شما را یاری دهیم.