tailoring-cloth-sewing-tutorial

 آموزش دوخت چادر برزنتی

دوخت چادر برزنت نیز همانند هر هنر و حرفه دیگر نیاز به یک مربی ماهر به همراه ابزار مورد نیاز برای آموزش و یادگیری دارد. معمولا فراگیری این حرفه کلید ورود افراد به تولید انواع و اقسام چادر برزنتی است.

امروزه دوخت پارچه برزنت در کارگاه های خاص و مجهز بواسطه تکنسین های ماهر صورت می گیرد. در این مقاله ما تصمیم داریم آموزش نحوه دوخت و تولید چادر برزنتی را به شما عزیزان ارائه بدهیم.  

مهمترین فاکتورهای تولید و دوخت چادر برزنت

لازم دانستیم قبل از آن که به آموزش دوخت چادر برزنتی بپردازیم ابتدا مهمترین فاکتور های مورد نیاز برای تولید و عرضه یک چادر برزنتی درجه یک مرغوب را مورد بررسی قرار بدهیم.

امروزه تولید پارچه برزنت یک امر کاملا تخصیصی بوده که راز موفقیت در این زمینه بالا بردن کیفیت کار می باشد. معمولا بالا بردن کیفیت کار و تولید چادر برزنتی مرغوب و مورد پسند بازار و مشتری به عوامل متعددی وابسته بوده که یکی از مهمترین گزینه های آن جنس پارچه برزنتی می باشد.

جنس پارچه برزنت مناسب تولید انواع چادر باید علاوه بر استحکام و دوام بالا از قابلیت ضد آب بودن نیز بهره مند باشد. همچنین باید دارای دوخت پذیری مناسبی بوده و مانع از نفوذ نم و رطوبت گردد. زیرا یکی از مهمترین فلسفه های استفاده از چادرها، جنبه حفاظتی آن بوده، که از عهده پارچه برزنت بی کیفیت نازک خارج است.

دیگر فاکتور مورد نیاز برای تولید چادر برزنت استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای تولید می باشد. به عنوان مثال امروزه کارخانه بزرگ تولید کننده انواع و اقسام چادر از به روزترین و مدرن ترین ابزارها که مورد تایید نیز است برای تولید چادر بهره جسته و به همین دلیل توانسته است سهم قابل توجه ای از بازار منطقه را نیز جذب کند. 

گزینه سوم نیاز به تکنسین های ماهر و باتجربه جهت طراحی، برش، دوخت و تولید می باشد. همانطور که گفتیم آموزش دوخت چادر برزنتی یک کار کاملا تخصص بوده و نیاز به استاد کاران حرفه ای دارد.

لازم به ذکر است که چادر 24 در این زمینه یکی از پیشتاز های کشور بوده و از کادر تولید آن کاملا حرفه ای و متخصص در این زمینه برخوردار می باشند.

نحوه دوخت چادر برزنت به چه شکل است؟

حال که کم و بیش با پیش نیازهای تولید چادر برزنتی آشنا شدیم می توانیم به موضوع اصلی بحث خود برگشته و ادامه بدهیم. برای اولین گام جهت آموزش دوخت چادر برزنتی، باید اقدام به تهیه پارچه برزنت درجه می کنیم. پارچه ای که انتخاب می کنیم باید دارای مقاومت بالایی در برابر فشار و کشش باشد.

پس از رسم یک الگوی مناسب به کمک استادکار، که پیشنهاد ما رسم الگوی یکی از چادرهای مدرن و به روز است. زیرا این امر اشتیاق شما را برای ادامه کار بیشتر خواهد کرد. پس از رسم الگو، آن را برش زده و جهت دوخت آماده می کنیم.

البته نیاز به یادآوری بوده که علاوه بر خرید و تهیه پارچه با کیفیت، باید دوخت به نحوی بر روی پارچه زده شود که کشش پارچه موجب باز شدن آن از هم نشود.

شاید برای برخی از عزیزان این سوال به وجود بیاید که بهترین دوخت روی پارچه برزنت باید به چه شکلی باشد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده و مشخص بوده و باید گفت که بهترین دوخت دوختی است که دارای درز نبوده و در برابر عوامل محیطی و عناصر طبیعی دارای قدرت مناسبی باشد.

معمولا در بین انواع دوخت موجود کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که دوخت زیگزاگ از عملکرد بهتری برخوردار بوده و صدمه ایبه بافت پارچه برزنت وارد نمی کند.

همانطور که ملاحظه می فرمایید آموزش دوخت چادر برزنت نیاز به ابزار دوخت مناسب نیز دارد. تمامی چادرهای تولیدی دنیایی چادر با دوخت زیگزاگ دوخت خورده اند و به همین سبب در برابر ورود آب و رطوبت از مقاومت بسیار بالایی بهره مند هستند.

نقش زیپ در دوخت چادر برزنت

همانطور که مستحضر هستید، چادرهای برزنتی بسیار متنوع هستند و برخی از مهمترین آن ها شامل چادرهای برزنتی کامیون و چادر برزنتی مسافرتی می باشند که برخی از آن ها همچون چادر برزنتی مسافرتی جهت تکمیل شدن فرایند تولید و دوخت نیاز به زیپ دارند.

اما برخی نیز همچون چادرهای کانتینری هیچ نیازی به زیپ نداشته و باید بواسطه بند و طناب مخصوص بر روی بارها فیکس شود.ولی باید گفت که نحوه و جاگذاری زیپ تاثیر مستقیمی بر دوخت پارچه برزنت دارد. به همین دلیل استفاده از زیپ مناسب و با کیفیت عالی در قیمت چادر هم نقش دارد.

بهترین زیپ برای دوخت چادر مسافرتی

 زیپ چادر مسافرتی حکم قفل در بر روی آن را داشته و باید از بالاترین کیفیت بهره مند باشد، زیرا اگر زیپ چادر مسافرتی خراب شود هزینه تعمیر و تعویض آن بالا بوده و اگر هم زیپ تعمیر نگردد عملا چادر بی استفاده می شود.

هنگام آموزش دوخت چادر برزنتی باید به این نکته اشاره کنیم که توان استفاده از زیپ مخصوص برای چادرهای برزنتی تنها برای شرکت ها و کارگاه هایی محفوظ است که دارای منسوجات پوشش داده شده ترموپلاستیک باشند.

با این حساب اگر زیپ چادر مسافرتی خراب شود، جهت تعویض و تعمیر آن نیاز به مراجعه به مراکزی هست که دارای منسوجات پوشش داده شده می باشد که متاسفانه این امتیاز در همه شهرهای کشور امکان نداشته و نیاز به زحمت زیادی دارد. 

خرید چادر برزنتی با دوخت عالی

همانطور که در مطالب قبلی عنوان کردیم مجموعه تولیدی چادر 24 یک کارخانه تولیدی همه چی تمام بوده و انواع و اقسام چادرهای برزنتی را با رعایت تمام اصول برای یک تولید چادر درجه یک بکار می بندد. 

بنابراین به جرات می توان گفت که در حال حاضر از بهترین تولید کنندگان انوع چادر در کشور بوده که علاوه برکیفت خوب محصولات آن از کیفیت قابل قبولی نیز بهره مند است. با این حساب چادر 24 همه جوانب را در نظر گرفته و انواع چادر برزنتی را با قیمت و کیفیت مناسب به خریداران و متقاضیان خرید عمومی عرضه می کند.

اگر همین حالا تصمیم به خرید عمده پارچه برزنت مخصوص تولید انواع چادر برزنتی دارید، می توانید همین حالا فرصت را مغتنم شمرده و از طریق پل های ارتباطی موجود با کارشناسان فروش دنیای چادر در ارتباط باشید. همچنین می توانید قبل از اقدام به خرید از مشاوره های رایگان این مجموعه نیز برخوردار گردید.