moisture-resistant-tarpaulin-fabric-2

پارچه برزنت ضد رطوبت 

پارچه های برزنت از بهترین پارچه های موجود در بازار است که برای ساخت انواع چادر های مسافرتی ، چادر های گنبدی ، روکش ماشین ها و ... استفاده می گردد. از آن جایی که چادرهای ساخته شده از این پارچه خاصیت ضد آب و ضد رطوبت دارند به آن ها چادر برزنت ضد رطوبت هم گفته می شود. این چادر ها را از بسیاری از مراکز فروش پارچه های برزنتی می توان خرید . یکی از خوش نام ترین این مراکز ، فروشگاه دنیای چادر می باشد که سال هاست در زمینه ی فروش انواع چادر های برزنت و دیگر پارچه های برزنت فعالیت دارد . 

 

پارچه برزنت ضد رطوبت چیست ؟

چادر برزنت ضد رطوبت توسط بسیاری از تولید کنندگان داخلی و خارجی و از پارچه های برزنتی تولید می گردد که خود این پارچه ها از مواد مصنوعی پلی آستر و یا مواد نخ پنبه ای تهیه می شوند . این مواد از مستحکم ترین و منسجم ترین مواد می باشد که اجازه ی عبور کوچک ترین رطوبت ، نور خورشید ، سرما و ..‌. را از خود نمی دهند . به همین دلیل کاربرد های گوناگون این محصولات را در مکان های مختلف می توان دید .

کاربرد پارچه های برزنت:

پارچه برزنت ضد رطوبت را در تولید محصولات بسیاری می بینیم که در زیر، چند مورد از آن ها را بیان می کنیم .

  • تولید روکش های ضد آب محصولات مختلف هم چون کولر ها
  • تولید چادر نمایشگاهی اسکلتی ضد رطوبت که آن ها را با نام چادر های تونلی هم می شناسند .
  • تولید انواع سایبان ها هم چون چتر ها ، سایبان های قابل حمل ، سایبان های کالسکله ی کودکان و ...‌
  • تهیه و تولید چادر های گنبدی ضد رطوبت که این چادر ها را بیش تر در محل های زندگی عشایران می توان دید .
  • تهیه و تولید انواع ساک ها و کوله های کوهنوردی 
 انواع پارچه برزنت ها :

پارچه برزنت ضد رطوبت می تواند از انواع برزنت ها تولید گردد هم چون :

  • پارچه های برزنت شمعی : این نمونه برزنت ها از مواد پلی آستر تولید می شوند که به خاطر ساختار و بافت محکم و غیر نفوذی که دارند اجازه ی عبور کوچک ترین ذرات آب را از خود نمی دهند . این نمونه از برزنت ها را برای ساخت انواع سایبان ها ، لباس های ورزشی ، روکش های ماشین ، پارچه ترانزیتی بیمارستانی ، روکش های کولر ، چادر های مسافرتی ، ساک ها و کوله ها و .... استفاده می شوند .
  • پارچه های برزنت نسوز : این پارچه ها با استفاده از مواد نسوزی هم چون فایبر گلاس ، آزبست ، فویلدار ، تفلون ، سیلیکون و دیگر مواد ضد حریق ساخته می شوند. با توجه به قابلیت نسوز بودن آن ها در مکان هایی که در ارتباط با دما های بسیار بالا و گرمای شدید هستند به کار می روند . این پارچه ها تحمل دماهای بسیار بالا تا ۵۰۰ درجه ی سانتی گراد دارند .
  • پارچه های برزنت نانو : از محبوب ترین نمونه های برزنتی است که توسط فناوری های به روز نانو تولید می شود . این نمونه از برزنت ها نسبت به سایر موارد ، مقاومت و استحکام بیش تری دارند . بسیاری از نمونه های چادر برزنت ضد رطوبت از مواد نانو تولید گشته است . با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این محصولات ، قیمت آن ها نسبت به نمونه های مشابه بیش تر می باشد .
  • برزنت های کانتینری : دلیل این نام گذاری استفاده ی آن ها در ساخت روکش های کانتینر و ترانزیت می باشد. البته موارد استفاده ی دیگری هم دارند هم چون تولید پوشش های استخر های روباز ، پارچه های بیمارستانی ، روکش کولر و ... . این نوع از برزنت ها هم یکی از اصلی ترین مواد تولید کننده ی پارچه های برزنت ضد رطوبت می باشند .
  • برزنت های چند لایه : چادر های تولید شده از این برزنت ها بسیار ضخیم می باشد و به همین دلیل برای استفاده در مناطق مرطوب مناسب تر از دیگر موارد هستند . آن ها را در نمونه های مختلف ۱ لا ۵ لا ، ۲ لا ۳ لا، ۳ لا ۳ لا و ۳لا ۶ لا تهیه می کنند. با توجه به چند لایه بودن این پارچه ها ، چادر برزنت تولید شده از آن ها عمر طولانی مدتی دارند . این پارچه ها را برای ساخت انواع چادر های مسافرتی ، روکش بار ماشین ها ، روکش های کولر و ... به کار می برند.
 نحوه ی خرید پارچه های برزنتی :

اگر از جمله افرادی می باشید که قصد خرید پارچه برزنت ضد رطوبت دارید ، می توانید آن ها را از فروشگاه های فروش وسایل برزنتی تهیه نمایید. فروشگاه دنیای چادر ، یکی از مراکز فروش این محصولات است که چادر های برزنتی را در انواع طرح ها و رنگ ها به مشتریان ارائه می دهد . 

علاوه بر خرید حضوری از این فروشگاه می توانید به سایت اینترنتی چادر 24 مراجعه کنید و انواع محصولات را در صفحه ی آن ببینید . برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص انواع پارچه های برزنت امکان برقراری ارتباط با مشاوران دنیای چادر فراهم می باشد .

سخن نهایی :

پارچه برزنت ضد رطوبت از اصلی ترین محصولات تولید شده از پارچه ی برزنت می باشد که اغلب توسط مواد پنبه ای و پلی آستر ساخته می شود . این چادر ها کاربرد های فراوان دارند که به طور مفصل آن ها را بیان کردیم . از مهم ترین ویژگی های آن ها ضد رطوبت بودن و مقاومت بسیار بالای آن ها است.

ضد رطوبت بودن آن سبب گشته تا برای زیر باران مورد استفاده قرار گیرند و مقاومت آن باعث عمر طولانی مدت این پارچه می شود . فروشگاه چادر 24 از بزرگ ترین و معتبر ترین مراکز ارائه دهنده ی انواع پارچه ها و محصولات برزنت و هم چنین چادر برزنت ضد رطوبت می باشد که با مراجعه به آن ، می توانید خریدی مطمئن داشته باشید .