نحوه شستشوی برزنت

نحوه شستشوی برزنت 

برای افزایش عمر طولانی و استفاده مفید از پارچه­ های برزنتی، باید از نحوه شستشوی پارچه برزنت اطمینان داشته باشید. علاوه بر نحوه شستشوی پارچه برزنت مراقبت و نگهداری مناسب از آن بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل کنید که از پارچه های برزنت در اطراف اشیای تیز مانند: شاخه های درخت که باعث ایجاد سوراخ در پارچه می شود، استفاده نکنید.

باید مراقب اصطکاک بین برزنت و جسمی که آن را پوشانده است باشید زیرا اصطکاک بیش از حد می تواند باعث فرسودگی سریع پارچه برزنت شود. برای اطمینان از ماندگاری پارچه های برزنت باید نحوه شستشو صحیح آن را بدانید. 

پارچه برزنت قابل شستشو بخش ارزشمندی از مجموعه وسایل هستند. تمیز کردن برزنت های کثیف می تواند یک کار دشوار باشد به ویژه اگر آشغال ها به حال خود رها شده یا خشک شوند. اما همه امیدها از بین نرفته است: شما می توانید با انواع نحوه شستشوی پارچه برزنت وسیله خود را بشویید و از تمیز بودن آن لذت ببرید. در ادامه با نحوه شستشوی پارچه برزنت آشنا می شوید. 

نحوه شستشوی پارچه برزنت به صورت دستی

برخی از پارچه های برزنتی هنگام شستشو سفتی و ساختار خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از تغییر در ساختار، ما شستشوی دستی را توصیه می کنیم. نحوه شستشوی پارچه برزنت به صورت دستی به این صورت است که باید قبل از شستن برزنت ها، آنها را محکم تکان دهید که تا جایی که ممکن است گرد و غبار و خاک از بین برود. 

به پارچه مانند یک فرش یا یک پتوی سنگین ضربه بزنید برای این کار از ابزار های تیز استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب دیدن برزنت می شود، هرگونه آلودگی چسبیده به پارچه را بردارید. هرچه خاک کمتری روی پارچه برزنت باقی بماند، کمتر از مواد شوینده استفاده می کنید.

از مواد شوینده ملایم مانند: صابون یا مایع لباسشویی به همراه برس های نرم برای شستن پارچه برزنتی استفاده کنید. می توانید از دستمال مرطوب به همراه مقداری صابون برای تمیز کردن نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام صابون را برداشته اید به همراه آب سرد بشویید تا عمیق تر تمیز کند. 

برای از بین بردن لکه های روی پارچه از یک محصول مخصوص لکه برداری مناسب برای پارچه استفاده کنید. محلول لکه برای لکه های پروتئینی مانند: شراب، قهوه، جوهر، علف، ادرار، خون و لکه های قدیمی، بسیار ایده آل است. برای از بین بردن بو نامطبوع، پارچه را به مدت 30 دقیقه در آب ولرم مخلوط با ¼ فنجان سرکه معطر قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید :

خرید چادر کانتینری عمده و جزئی

نکات مهم در خرید سازه چادری که باید بدانید!

نحوه شستشوی برزنت با ماشین لباسشویی

بهترین نحوه شستشوی پارچه برزنت به صورت دستی است اما اگر زمان لازم برای شستن آن با دست ندارید می توانید برخی از پارچه های برزنتی را با ماشین لباسشویی بشویید. برای این کار ابتدا به خوبی غبار و خاک روی پارچه را بتکانید. کمی ماده شوینده اضافه کنید و سرعت ماشین لباسشویی را به میزان کم بگذارید تا پارچه در چرخش آسیب نبیند.

بعد از شستن سریعاً پارچه را صاف کنید یا آویزان کنید تا خشک شود. بسته به آلودگی پارچه، ممکن است لازم باشد از شوینده یا لکه پاک کننده ملایم برای درخشندگی آنها استفاده کنید، اما همیشه استفاده از این شوینده ها لازم نیست. اگر لکه های ایجاد شده را از قبل از بین برده اید، ممکن است فقط با آب سرد و یک چرخش آرام از طریق ماشین لباسشویی پارچه برزنتی را تمیز کند.

حتماً حواستان به درجه حرارات آب باشد اگر پارچه برزنتی شما دارای نقاشی یا چاپ است ممکن است در برخورد با آب حرارت بالا نقش آن بریزد یا محو شود یا به پارچه دیگری منتقل شود. برای اطمینان می توانید قسمتی از پارچه که نقش دارد را به مدت 10 دقیقه در آب گرم بگذارید اگر چاپ و نقش روی پارچه از بین نرفت می توانید آن را در ماشین لباسشویی با آب گرم بشویید.

اما بهتر است از آب با دمای پایین استفاده کنید. همچنین اگر پارچه برزنت شما، کثیف یا دارای کپک است، یک کپسول سفید کننده همه کاره جایگزین را به چرخه شستشو اضافه کنید. اقلام برزنتی مانند: کیف و کفش ورزشی برای حفظ شکل، بهتر است به صورت طبیعی خشک شوند. 

برای از بین بردن چین و چروک در برخی از وسایل می توانید اتوکشی در بالاترین درجه حرارت یا بخار را انجام دهید. برای مراقبت از پارچه های برزنت می توانید از اسپری های مراقبی استفاده کنید. آن ها یک اسپری پارچه ای ایمن ، غیر سمی و فاقد حساسیت است که ضمن از بین بردن بو، بوی مطبوعی به آن را می افزاید. دقت داشته باشید پارچه برزنتی را فقط با رنگ ها و پارچه های مشابه شستشو دهید.

  نحوه شستشوی برزنت سایبان پارچه ای

در نحوه شستشوی پارچه برزنت در قالب سایبان، خاک و غبار را با یک دستمال مرطوب تمیز کننده بدون پرز پاک کنید. پارچه را در صورت نیاز مرطوب کرده و تا زمانی که پارچه هنوز تمیز نشده این کار را تکرار کنید. اگر لکه ای سخت وجود داشت می توانید از برس با موهای نرم برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه استفاده کنید. 

دقت داشته باشید زمانی که پارچه برزنت خیس است از آن استفاده نکنید و حتماً آن را بعد از شستشو کاملاً خشک کنید زیرا این نوع پارچه هنگام خیس شدن می تواند کمی کوچک شود. اجازه دهید تا پوشش برزنت به درستی خشک شود این کار از بسته شدن سوراخ های اطراف دوخت جلوگیری می کند و از هرگونه نشت نیز جلوگیری می کند.

نکات مهم در نحوه شستشوی پارچه برزنت

همانطور که خواندید نحوه شستشوی پارچه برزنت به دو صورت دستی و با ماشین لباسشویی امکان پذیر است. اما در هر دو صورت باید نکاتی را در نظر بگیرید تا وسیله شما که پارچه برزنتی دارد هنگام شستشو خراب نشود. در زیر این نکات را برای شما آورده ایم:

- تنظیم دمای آب، بهتر است از آب سرد استفاده کنید.

- پارچه برزنتی را پارچه های رنگی برای شستشو قرار ندهید.

- استفاده از محلول های شوینده مناسب.

- استفاده از برس های نرم.

- استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب.

- حتماً خاک پارچه را قبل از شستشو بگیرید.

- بعد از شستشو هرگز پارچه برزنتی را مقابل نور خورشید برای خشک شدن قرار ندهید زیرا باعث از بین رفتن رنگ پارچه می شود.

مطالب پیشنهادی زیر را مطالعه کنید :

خرید عمده مشمع کانتینری در مشهد

اجرای بیمارستان دائمی ارتش در شهرستان خاش

خرید پارچه برزنت با کیفیت بالا و قیمت مناسب

در خرید پارچه برزنت باید دقت کنید که قابل شستشو باشد و بعد از شستشو صدمه ای نبیند ، رنگ و طرحش از بین نرود. برای خرید بهترین پارچه برزنت با کیفیت بالا و قیمت مناسب کافیست با چادر 24 در ارتباط باشید. شرکت ما با در نظر گرفتن بهترین متریال پارچه برزنت ، پارچه کانتینری ، پارچه ترانزیتی را با کیفیت فوق العاده ای خدمت شما ارائه می دهد. 

همچنین اگر احتیاج به نصب و تهیه ی بهترین سازه چادری ، سازه پارچه ای داشتید با شرکت ما که تحت برند معروف دنیای چادر فعالیت می کند در ارتباط باشید بهترین ها را از ما بخواهید.