سایبان مغازه یک ابزار ضروری و ‌مناسب برای محافظت و جلوگیری از کنترل گرمای تابستان و برف باران، گرد و خاک، سقوط اجسام اشیا در فضاهای باز، ورودی فروشگاه‌ها، فضاهای کاری و حتی در و پنجره‌های منازل مسکونی هستند.
سایبان مغازه در انواع مختلفی تولید و برای مصرف کنندگان عرضه می شود. مکانیزم های مختلفی نیز برای اجرای سایبان مغازه وجود دارد. از مهمترین نوع آن ها می توان به سایبان فروشگاه و سایبان کالسکه ای اشاره کرد. این نوع از سایبان ها جزو قدیمی‌ترین و ارزان ترین سایبان‌ها مورد استفاده در مغازه ها و فروشگاه ها است. سایبان کالسکه ای در رنگ‌ها و ابعاد مختلف و دلخواه تولید و برای مصرف کننده در بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.
سایبان کالسکه ای در میان انواع سایبان مغازه و نیز در میان قشرهای مختلف در سراسر دنیا محبوبیت بالایی دارد. سایبان کالسکه ای حالتی شبیه به ربع دایره‌ای دارد و برای مغازه، کافی ‌شاپ، گل ‌فروشی، پنجره های ویلایی و … مناسب است.

آشنایی با سایبان بازویی؟
در میان انواع سایبان مغازه، یکی دیگر از سایبان ها که که پایه و اساس همه سیستم‌های روکش فلزی را تشکیل می‌دهند و به نوعی اقتصادی‌ترین مدل سایبان هستند، سایبان بازویی است. این نوع از سایبان ها به لطف زیبایی که دارد، در مکان های مورد استفاده؛ فضای دلپذیری ایجاد می‌کند.
سایبان بازویی به کمک آویز جلو سایبان و نیز مکانیزم تنظیم شیب آن به صورت اختیاری، در هر فضایی و هر مغازه ای قابلیت استفاده را دارد. در این نوع سایبان می توان به راحتی شیب سایبان را با توجه به زاویه رسیدن اشعه خورشید تنظیم نمود و سایه طولانی‌تری برای جلوگیری از نور خورشید فراهم نمود. البته ناگفته نماند که این نوع سایبان مغازه را می‌توان به کمک ریموت باز و بسته کرد و نیز از ویژگی‌های سنسور باد و سنسور خورشید برای آن استفاده نمود.

بررسی سایبان اتوماتیک؟
سایبان اتوماتیک جزو مدرن ترین و پیشرفته ترین سایبان مغازه به شمار می رود، این نوع سایبان در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در این باره می توان گفت که سایبان اتوماتیک امروزه کم کم جایگزین سایبان های سنتی قدیمی می شوند. از مهمترین مزیت این آنها می توان به باز و بسته شدن با ریموت کنترل اشاره کرد.
از مزایای سایبان مغازه اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 ارزان بودن
 امکان نصب در هر محیطی
 ایجاد فضای خنک تر از حد معمول
 باز شدن با ریموت کنترل از راه دور
 قابلیت تنظیم خودکار نسبت به نور آفتاب
 قابلیت استفاده در مغازه ها
 قابلیت استفاده در انواع فروشگاه ها
 قابلیت استفاده در بالکن منازل و ویلا ها

مهم ترین ویژگی سایبان مغازه از نوع سایبان دستی ؟
همانطوری که گفته شد شرکت های زیادی برای طراحی سایبان مغازه در ایران وجود دارد که سایبان های دستی از قدیمی ترین نوع سایبان مغازه به شمار می رود. این نوع سایبان به وفور در ایران استفاده می شود، شاید مهمترین دلیل آن ارزانی آن نسبت به سایبان های مدرن باشد. آنها در اشکال و اندازه های مختلف با تنوع و رنگ بالایی تولید می شوند.
این سایبان جزو پر استفاده تررین سایبان مغازه نیز است. مکانیزم کاری سایبان دستی به این شکل است که برای بالا و پایین بردن آن از یک میل لنگ استفاده می کنند. میل لنگ روی پیچ قرار گرفته و بعد از نصب در جای خود می توانید از آن برای بالا و پایین بردن بخش های متحرک سایبان دستی استفاده نمایید.

قیمت سایبان تبلیغاتی در بازار؟
همانطوری که گفته شد سایبان مغازه بهترین گزینه برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک به شمار می رود. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد سایبان تبلیغاتی، در سال های اخیر به شدت مورد توجه بسیاری از مغازه داران قرار گرفته است. اجرای سایبان تبلیغاتی نیز بستگی به نوع مکانیزم باز و بسته آن دارد.
قیمت سایبان مغازه به عوامل مختلفی وابسته است؛ که از مهمترین و تاثیر گذار ترین این عوامل می توان به مکانیزم باز و بسته شدن سایبان اشاره کرد. به عنوان مثال قیمت سایبان های مدرنی که به واسطه ریموت کنترل می شوند نسبت به سایبان های قدیمی دستی گران تر هستند و برعکس.

مراکز فروش سایبان تبلیغاتی؟
خوشبختانه در حال حاضر در شهرهای بزرگ کشور مانند تهران و سایر شهرها استقبال بسیار خوبی از فروش انواع سایبان مغازه به خصوص سایبان تبلیغاتی را شاهد هستیم. به همین دلیل مراکز زیادی این محصول را به صورت اینترنتی و نیز سنتی به بازار عرضه می کنند. با توجه به حجم استفاده از این محصول در کشور حاشیه سود خوبی نیز برای فروشنده آن وجود دارد.

برای خرید انواع سایبان تبلیغاتی می توان به کارخانجات تولیدی، در اقصی نقاط کشور مراجعه کنید و این محصول را با حداقل قیمت خریداری کنید.