What-is-a-membrane-structure سازه غشایی چیست؟

 سازه غشایی چیست؟ همان سازه چادری است که به عنوان سایبان در برخی اماکن کاربرد دارد. مجموعه دنیای چادر به عنوان اولین ارائه دهنده و اجرا کننده سازه های چادری کششی، بهترین قیمت را برای شما در نظر گرفته است.

حتما تا به حال نام سازه های پارچه ای یا چادری به گوشتان خورده است، سازه غشایی هم نام دیگر آن هاست. آیا می دانید سازه غشایی چیست؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

سازه غشایی چیست؟

سازه های غشایی زیر مجموعه ای از سازه های فضای بوده و همانطور که متوجه شدید با نام های سازه پارچه ای و چادری نیز شناخته می شوند.

آیا می دانید دلیل این که سازه های غشایی را سازه پارچه ای هم می نامند، چیست؟
غشا ورقه ای نازک از هر ماده ای می تواند باشد که تنها در برابر کشش مقاوم است و دیگر هیچ گونه مقاومتی در برابر خمش و فشار ندارد.
با این تفاسیر پارچه را می توان جزو دسته غشاها قرار داد و در واقع بهترین نمونه موجود می باشد.
سازه غشایی دارای دو بخش پارچه و عناصر فشاری بوده که بخش پارچه ای آن نیروی کششی را انتقال می دهد؛ عناصر فشاری که شامل ستون ها و قوس ها هستند نیروی فشاری را انتقال می دهند.
این سازه ها ویژگی های منحصر به فردی از جمله وزن سبک، انعطاف پذیری بالا، شفافیت و ... دارند که این ویژگی ها امکان ایجاد فرم های زیبا و خلق طرح های سه بعدی را فراهم آورده اند.

قیمت سازه چادری کششی در بازار

سازه های غشایی یا چادری امروزه بسیاری کاربردی و رایج شده اند و در بسیاری از مکان های روباز مثل رستوران ها، مراکز خرید، نمایشگاه ها، آمفی تئاترها، اماکن تفریحی، ورزشی و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

از مزایای استفاده از سازه چادری کششی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سرعت بالای اجرا و نصب در محل
وزن سبک
دوام و طول عمر بالا (در صورت مرغوب بودن جنس پارچه)
مقاوم در برابر نفوذ اشعه های خورشید
امکان خلق طرح های متنوع متناسب با منطقه
لازم به ذکر است که این سازه ها با وجود مزیت هایی که نام برده شد، از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردارند که معمولاً بر اساس جنس پارچه، ابعاد، نوع اتصالات و کیفیت دوخت قیمت گذاری می شوند.

دنیای چادر اجرا کننده سازه های چادری

اکنون که پاسخ سوالات خود را دریافت کردید که سازه غشایی چیست؟ کجاها کاربرد دارد و غیره؛ باید گفت که این سازه ها به طور کامل و از قبل در کارخانه ساخته شده و بدون هیچ گونه فعالیت عمرانی، در محل مورد نظر برپا می شود.

مجموعه دنیای چادر معتبرترین تولید کننده انواع پارچه های مقاوم و بادوام است و به عنوان اجرا کننده مطرح سازه های چادری نیز در ایران شناخته می شود.
اگر به دنبال ارزان ترین قیمت سازه چادری در بازار هستید، این مرکز بهترین گزینه پیش روی شماست چرا که هم تولید کننده چادر و هم اجرا کننده انواع سازه های چادری می باشد.
پس همین حالا چادر غشایی را در ابعاد دلخواه و با بهترین متریال، از وب سایت سفارش دهید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.