mazayaye-nasb-rokesh-estakh_20210510-091822_1 روکش استخر

 با استفاده از روکش استخر می توانید هزینه های گرمایش استخر را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. استفاده از روکش های استخر همچنین می تواند به کاهش اندازه سیستم گرمایش استخر خورشیدی کمک کند، که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

 روکش استخر چگونه کار می کند؟

استخرهای آب از طرق مختلف انرژی خود را از دست می دهند اما تبخیر بزرگترین منبع اتلاف انرژی است. تبخیر آب به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. برای بالا بردن ۱ پوند آب ۱ درجه فقط ۱ Btu (واحد حرارتی انگلیس) طول می کشد، اما هر پوند ۸۰ درجه فارنهایت آب که تبخیر می شود، ۱.۰۴۸ Btu گرما از استخر خارج می شود.
میزان تبخیر از استخر روباز بسته به درجه حرارت استخر، دما و رطوبت هوا و سرعت باد در سطح استخر متفاوت است. هرچه دمای استخر و سرعت باد بیشتر و رطوبت کمتر باشد، میزان تبخیر بیشتر خواهد بود. در مناطق بادی می توانید بادگیر - درختان ، بوته ها یا حصار - برای کاهش تبخیر اضافه کنید.
استخرهای سرپوشیده در معرض محیط قرار ندارند، اما با این وجود می توانند انرژی زیادی را از طریق تبخیر از دست دهند.
روکش استخر روی استخرهای سرپوشیده نه تنها می تواند تبخیر را کاهش دهد بلکه نیاز به تهویه هوای داخلی و جایگزینی آن با هوای بیرونی بدون شرط است. همچنین می توانید در صورت پوشاندن استخر داخلی فن های اگزوز را خاموش کرده و این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر نیز می شود.

روکش استخر می توانند از ریزش برگ ها و سایر آلودگی ها به درون استخر جلوگیری کند و همچنین می تواند باعث جلوگیری از افتادن حیوانات خانگی و کودکان به درون استخر شود. 

 انواع پوشش استخر

از نظر فنی، تمام آنچه که شما واقعاً برای پوشش استخر نیاز دارید، یک ورق بزرگ برزنتی است. برزنت نیاز به یک مانع بخار بودن را برآورده می کند. اما یک ورق بزرگ پلاستیکی که از فروشگاه چوب می گیرید احتمالاً بهترین انتخاب شما نیست. اداره و ذخیره آن بسیار دشوار خواهد بود، به راحتی پاره می شود و نور خورشید به سرعت آن را خراب می کند. می توانید از یک ورق برزنتی استفاده کنید، اما بسیار ناخوشایند است و حداکثر فقط ۱ تا ۲ فصل دوام خواهد داشت.

بهتر است از روکشی که مخصوص استخرهای طراحی شده استفاده کنید. آنها از مواد خاصی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا وینیل تثبیت شده در اشعه ماورا بنفش ساخته شده اند. آنها می توانند شفاف یا مات باشند. روکش ها حتی می توانند به رنگ روشن یا تیره باشند.
یکی از کمترین هزینه هایی که به طور خاص برای استخرها ساخته می شود، پوشش حبابی (یا خورشیدی) است. روکش های حباب مانند مواد بسته بندی حبابی هستند، با این تفاوت که از درجه پلاستیکی ضخیم تری استفاده می کنند و دارای مهارکننده های UV هستند.

روکش های وینیل از ماده سنگین تری تشکیل شده و طول عمر بیشتری نسبت به روکش های حبابی دارند. روکش های وینیل عایق بندی شده نیز با یک لایه نازک از عایق انعطاف پذیر که بین دو لایه وینیل قرار دارد موجود است.