amozesh-dokht-parche-berezent پارچه برزنت

 دوخت پارچه برزنت نیاز به مهارت، تخصص و نیز ابزار خاص دارد، این کار معمولا در کارگاه، تولیدی و کارخانجات بسیار پیشرفته انجام می شود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با کیفیت بالا انجام شود تا محصول مورد نظر در زمان کوتاهی دچار پارگی، و یا ورود آب از و سایر عناصر نشود.

مهمترین عاملی که در هنگام خرید پارچه برزنت باید مورد توجه کاربران قرار گیرد جنس پارچه و نیز نوع دوخت پارچه است. اگر نوع دوختی که برای برزنت استفاده شده مناسب نباشد به مرور زمان و با ایجاد بادهای شدید و قرار گرفتن در محیط باز دچار آسیب شده و از بین می رود.

دوخت پارچه برزنت باید بتواند در برابر فشار کششی حداقل ۱۰ تن مقاومت کند و دچار آسیب نشود و علاوه بر این که خود پارچه دچار آسیب نشود. دوخت آن نیز باید این قابلیت را داشته باشد تا به خوبی به پارچه بچسبد و پاره نشود.
شاید بپرسید مناسب ترین و بهترین دوخت پارچه برزنت کدام نوع است؟ باید گفت دوختی است که بدون درز باشد و در برابر عناصر محیطی مانند آب و رطوبت مقاومت داشته باشد. معمولا از دوخت زیگزاگ برای دوخت انواع برزنت استفاده می کنند.
این مدل دوخت به خوبی تمامی درزهای برزنت را پوشش می دهد و به ورود آب به درون چادر اجازه نمی دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت دنیای چادر بهترین و ارزان ترین پارچه برزنت را خریداری کنید.

 چند نکته در مورد دوخت زیپ پارچه برزنت که باید بدانید

 چه کسی از زیپ های دوخته شده پارچه برزنت استفاده می کند؟

هر شرکتی که منسوجات پوشش داده شده با ترموپلاستیک را تولید می کند، می تواند از زیپ های مخصوص پارچه های برزنتی بهره ببرد. دوخت زیپ ها بر روی انواع محصولات برزنتی تقریبا درز هایی نامرئی ای را برای شما ایجاد می کند. بسیاری از شرکت هایی که از زیپ قابل دوخت استفاده می کنند، محصولاتی زیادی مانند :
 سازه های مدولار
 بادی
 کانال تهویه
 چادرها (چادرهای نظامی، چادرهای خیمه ای)
 سایبان پنجره
 درب های پرسرعت
 پرده وسایل نقلیه
 درب های فریزر
 لباس های محافظ
 سایبان، پرده و سایه

استفاده می کند. توجه داشته باشید که دوخت آنها نیز نیاز به مهارت و تخصص دارد. البته برای دوخت زیپ های خاص بر روی پارچه برزنت از ابزاری مناسب استفاده می کنند. 

راهنمای خرید پارچه برزنت با دوخت عالی 

در دنیای چادر، گزینه های زیادی از پارچه برزنت با کیفیت با ویژگی های عالی وجود دارد که همگی از دوخت مناسب بهره می برند. پارچه هایی مانند وینیل، بوم، پلی و مش از استفاده عمومی تا محافظت خاص.
برزنت های زیادی وجود دارد که می توانید برای اهداف مختلف خریداری کنید. به عنوان مثال، رانندگان کامیون به طور خاص در برزنت های ترانزیتی سنگین سرمایه گذاری می کنند که برای پوشش دادن همه چیز از چوب تا سیم پیچ فولادی طراحی شده است. برزنت های کامیون از ماندگارترین محصولات موجود در بازار هستند. آنها معمولاً از وینیل، پلی اتیلن یا بوم ساخته می شوند.

به عنوان یک قانون کلی، پنج رنگ اصلی وجود دارد که تولیدکنندگان پارچه برزنت برای درجه بندی استفاده می کنند:
۱. آبی - این سبک ترین پارچه برزنت موجود در بازار است. ضخامت آن تقریباً 0.14 میلی متر است. برزنت آبی به طور کلی برزنتی همه منظوره برای استفاده در منازل و برخی از محیط های صنعتی / تولیدی در نظر گرفته می شود.
۲. زرد / نارنجی - برزنت زرد یا نارنجی کیفیتی متوسط و ضخامت آن در حدود 0.19 میلی متر است. دیدن این برزنت ها که در عملیات ساختمانی، صنعتی سبک و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد غیر معمول نیست.
۳. سبز – برزنت های سبز نیز متوسط کیفیتی متوسط دارند. ضخامت آنها تقریباً 0.24 میلی متر است. آنها برای محوطه سازی و اهداف سبک صنعتی بسیار محبوب هستند. بعضی اوقات می بینید که از آنها برای ساخت و ساز و بعنوان پوشش برای کمپینگ استفاده می شود.
۴. نقره – برزنت طبقه بندی شده سنگین است، با ضخامت تقریبی 0.29 میلی متر، معمولاً به رنگ نقره ای هستند. کامیون داران این نوع برزنت ها را برای بارهایی که به مواد فوق العاده سنگین احتیاج ندارند و از انعکاس انرژی خورشید به جای جذب آن بهره مند می شوند.

۵. قهوه ای / سیاه – برزنت های قهوه ای تیره و سیاه بسیار سنگین در نظر گرفته می شوند. این ضخامت تقریباً 0.41 میلی متر است و از بهترین ها به شمار می رود، به همین دلیل رانندگان کامیون آنها را ترجیح می دهند. با داشتن یک تارپ برقی قهوه ای یا مشکی در جعبه ابزار خود نمی توانید اشتباه کنید. 

 انواع دیگر پارچه برزنت با دوخت مناسب در بازار

 چندین نوع دیگر از پارچه برزنت وجود دارد که لزوماً از نظر رنگ و ضخامت درجه بندی نمی شوند. به عنوان مثال، برزنت بوم برای حمل و نقل کامیون های تخت به همان اندازه برزنت پلی یا وینیل سیاه یا قهوه ای موثر است. اما بوم تمایل دارد فقط در یک رنگ باشد. هنگامی که کامیون داران برزنت بوم را خریداری می کنند، ابعاد ضخامت دوخت آن و همچنین طول و عرض را با دقت بیشتری بررسی می کنند.


پارچه برزنت RV : نوع دیگری از برزنت هایی است که لزوماً با شرایط درجه بندی استاندارد متناسب نیست. این به این دلیل است که برزنت های RV برای انواع خاصی از وسایل نقلیه هدفمند ساخته می شوند. این امر با توجه به این واقعیت منطقی است که دارندگان برزنت RV بیش از یک پارچه برزنت آبی رنگ مناسب و متناسب ، بیشتر از یک پوشش مناسب استفاده می کنند.
تولیدکنندگان پارچه برزنت سعی می کنند با رعایت سیستم درجه بندی استاندارد که توسط رنگ تأکید شده است به مشتریان کمک کنند. شرکت دنیای چادر به عنوان متخصص برزنت و سایر محصولات امنیتی تنها یک نمونه از شرکت هایی است که بهترین محصولات برزنتی با دوخت با کیفیت را به مشتریان خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با ما تماس بگیرید.