kharid_chador_mosaferati.jpg
از ضروری ترین لوازم به هنگام مسافرت و کمپینگ و کوهنورد به همراه داشتن یک چادر مسافرتی و کوهنوردی متناسب با منطقه انتخابی برای گردش و تفریح می باشد.
هنگامی که عزم کردید چند ساعتی یا چند روزی را دل به طبیعت و دشت و کوه بزنید و ساعاتی را برای آرامش روح و جان خود سپری کنید نیاز به سرپناهی برای در امان ماندن از آسیب های محیط و مأمنی برای استراحت و خوابیدن نیاز دارید که با انتخاب یک چادر مسافرتی مناسب به این هدف خود خواهید رسید.
در وهله اول برای انتخاب چادر مسافرتی مناسب باید مکان مسافرت و منطقه ای که در آن از چادر مسافرتی می خواهید انتخاب کنید را مشخص کنید تا با توجه به نوع آب و هوای منطقه، نوع پوشش زمین، حیوانات و پرندگان و حشرات و خزندگان موجود و ... بتوان گزینه مناسبی را خریداری نمود.
نکته اول که باید در خرید چادر مسافرتی درنظر گرفته شود ظرفیت و گنجایش آن می باشد که با توجه به تعداد و افرادی که قرار هست در کنار هم و درون چادر مسافرتی باهم سرپناهی داشته باشند انتخاب می شود.
معمولا" چادرهای مسافرتی با ظرفیت های 4 نفره ، 8 نفره 12 نفره و چادرهای یک و دو نفره که به کینگ کمپ معروفند به تولید می رسند و در بازار و فروشگاه های ورزشی موجود می باشد.
چادرهای مسافرتی با استفاده از پارچه های مختلفی اعم از پارچه های برزنتی، شمعی، پلی استر، نخی، کرباس، نایلونی، ضد آب و ... دوخته می شوند. با توجه به اینکه موقعیت برپایی چادر کجا باشد می توان جنس چادر مسافرتی خود را انتخاب کرد. برای مناطقی که دارای آب و هوای بارانی می باشد باید از چادر مسافرتی ضد آب استفاده کنیم، در مناطق آفتاب خیز از ورود حرارت و تابش نور خورشید باید جلوگیری کنیم و از چادرهایی استفاده کنید که هوای خنک را بیشتر در خود نگه می دارند و برای شرایط سرما از چادرهایی که گرما را بیشتر در خود نگه می دارند باید استفاده کنیم و چنانچه منطقه تفریحی دارای حشرات و خزندگان و جانوارانی باشد که باید از حمله آنها در امان بمانیم استحکام و مقاومت چادر و نوع پارچه به کار رفته در آن بسیار مهم می باشد.
تنوع مدل چادرهای مسافرتی بسیار گوناگون می باشد از جمله :
چادرهای هرمی از چادرهای ساده به شمار می آید.
چادرهای تونلی با سقف و بدنه مقاوم و گزینه مورد علاقه کوهنوردان است.
چادرهای چهار فصل مناسب تمام فصول و برپایی آن بوسیله میله صورت می گیرد.
چادر مسافرتی اتومات از چادرهای هستند که به راحتی برپا و به سادگی جمع می شوند.
چادرهای چارچوب دار دارای ارتفاع بالا و قابلیت ایستادن دارند.
چادرهای گنبدی از پرفروش ترین چادرها با وزن سبک و حمل آسان
چادرهای ژئودزیک دارای سقف گنبدی که سقف بوسیله طناب به زمین وصل و محکم می شود.
چادر گردشی که نصب آن بوسیله میله انجام می گیرد.
چادر رودررو از چادرهای نیمه گنبدب می باشد که در کوهنوردی کاربرد زیادی دارد.
و ... می توان اشاره نمود.

بدین ترتیب می توانیم با انتخاب یک چادر مسافرتی مناسب می توانیم خاطره مسافرتی دلنشین را در دل طبیعت برای خود بسازیم و با آرامش و خیالی راحت به استراحت و آرامش بپردازیم.